• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

عراق، مقصد بخش عمده صادرات زنجان

  • کد خبر : 1003
  • 01 بهمن 1399 - 14:03
عراق، مقصد بخش عمده صادرات زنجان
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت:استان زنجان درصد زیادی از صادرات کالا را به کشور عراق دارد و برنامه اتاق بازرگانی استان بر این است که صادرات استان به عراق به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، علی یگانه فرد گفت: صادرات کالا از استان زنجان طی ۹ ماه سال جاری به کشور عراق ۱۴ درصد سهم ارزش سهم صادرات استان را تشکیل داده که وزن خالص آن ۳۷ میلیون تن بوده است.

وی اظهار کرد: بیشترین سبد کالای صادراتی استان هم مربوط به روی است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ترانسفور ماتور، کاغذ، شیر، رب گوجه فرنگی، پلمیر و کشمش طی سالجاری به کشور عراق صادر شده است، گفت: این استان ارتباط تجاری بسیار خوبی با کشور عراق دارد.

یگانه فرد تاکید کرد: زنجان جزو استان‌های لجستیک شمالغرب کشور است و این استان بیش ازیک درصد جمعیت ایران را دارد.

وی گفت: استان زنجان درصد زیادی از صادرات کالا را به کشور عراق دارد و برنامه اتاق بازرگانی استان زنجان بر این است که صادرات استان به کشور عراق به بیش از ۱۰۰ میلیون دلاربرسد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه افزایش این میزان صادرات سه برابر صادرات فعلی این استان به کشور عراق است، ابراز کرد: بیماری کرونا ارتباطات تجاری را دچار مشکل کرده است.

یگانه فرد افزود: جلسات شورای گفتگو بر اساس نقشه راه تجارت خارجی استان ظرفیت‌های استانی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، شیلات، کشمش، زیتون، بورس و غیره مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بازار شهر کربلا و عراق بررسی خواهد شد تا شاهد افزایش صادرات استان زنجان از ۲۸ به ۱۰۰ میلیون دلار باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: در رابطه با کار با کشور ارمنستان نیز مکاتبات صورت گرفته و این کشور می‌تواند هدف بعدی کار با استان زنجان ذیل نقشه راه تجارت خارجی باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});