• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

بانک اسلامی دبی با خرید گروه بانکداری دیجیتال در ترکیه موافقت کرد

  • کد خبر : 104035
  • 14 اردیبهشت 1402 - 14:15
بانک اسلامی دبی با خرید گروه بانکداری دیجیتال در ترکیه موافقت کرد
یازاکو - هیئت مدیره بانک اسلامی دبی برای خرید 25 درصد از سهام یک گروه جدید بانکداری دیجیتال در ترکیه چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، اگرچه نام بانکی که خریداری می‌شود فاش نشد، اما وام‌دهنده تأیید کرد که این پیشنهاد تحت تأیید نظارتی است.

بانک اسلامی دبی با مجموع دارایی های بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار (۱۴۶۰ میلیارد لیره) و بیش از ۵۰۰ شعبه، به حدود ۵ میلیون مشتری در سراسر جهان پاسخ می دهد که توسط تیمی متشکل از ۱۰۰۰۰ کارمند پشتیبانی می شود. این بانک که در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد، در زمینه بانکداری مشارکتی تخصص دارد.

روابط ترکیه و جهان عرب پس از سال‌ها تنش روابط در حال گرم شدن قابل توجهی است.

روابط دو کشور عمدتاً تحت تأثیر تنش‌های منطقه‌ای از جمله درگیری در لیبی بوده است، جایی که امارات و ترکیه در سال‌های اخیر از طرف‌های مخالف حمایت کرده‌اند.

با این حال، آنکارا و ابوظبی تلاش کرده‌اند تا سال‌ها، روابط پرتنش را پشت سر بگذارند و درها را به روی فاز جدیدی در روابط دوجانبه باز کنند که با همکاری عمیق‌تر اقتصادی پس از سال‌ها اختلاف مشخص شده است.

رئیس جمهورترکیه رجب طیب اردوغان پس از سفر MBZ به آنکارا در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ که نشان دهنده حرکت قابل توجهی در جهت غلبه بر اختلافات بود، در اواسط فوریه به امارات متحده عربی سفر کرد.

دو کشور در ماه مارس قرارداد مشارکت اقتصادی گسترده ای را برای تقویت تجارت امضا کردند.

اردوغان گفت: توافقنامه مشارکت اقتصادی همه جانبه روابط اقتصادی و تجاری را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. او بر این باور است که حجم تجارت بین کشورها در پنج سال به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});