• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

مذاکره با ترکیه درباره پروژه داپ

  • کد خبر : 104789
  • 21 اردیبهشت 1402 - 14:00
مذاکره با ترکیه درباره پروژه داپ
یاز اکو - معاون وزیر نیرو در امور آب از برگزاری ۲،۳ نشست حضوری با ترکیه برای اولین بار در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بنا بود مذاکرات و نشستها ادامه داشته باشد اما به بهانه کرونا، زلزله و انتخابات به تاخیر افتاد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، محمد جوانبخت در جمع خبرنگاران درباره برنامه ابران برای مواجهه با پروژه داپ و تاثیر سدسازی های ترکیه بر ایران اظهار داشت: بسیاری از پروژه ها درون سرزمین کشور همسایه انجام می شود و پروتکل و روش‌های متعارف و خاص خود را برای پیگیری دارد اما قطعا ما موضوع را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بود در این زمینه نشستی با طرف ترک داشته باشیم، افزود: البته نمی توانیم به جزییات اقدامات همسایگان اشاره کنیم، فقط ما می توانیم به محدودیت های ناشی از اقدامات همسایگان در کشور خودمان اشاره کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب از برگزاری ۲،۳ نشست حضوری برای اولین بار در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بنا بود مذاکرات و نشستها ادامه داشته باشد اما به بهانه کرونا، زلزله و انتخابات به تاخیر افتاد.

وی ابراز امیدواری کرد که مباحث به خوبی پیگیری شود.

جوانبخت گفت: به جهت مناسبات منطقه ای که کشورها باهم دارند بنا بر این است که عجالتا موضوع با ترکیه به نتیجه برسد، بعد بقیه کشورها هم هماهنگ می شوند.

جوانبخت درباره مذاکرات آبی با عراق نیز تصریح کرد: مناسبات ایران و عراق بویژه در سال جاری خوب بوده، مشکلی نداریم و سوتفاهمات سال‌های گذشته مرتفع شده است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته وزیر نیرو با حضور در کنفرانس آب بغداد و سخنرانی در این جلسه شرایط خوبی را رقم زد.

جوانبخت گفت: ما اکنون مشکلی با عراق نداریم، وعده وعیدها را گذاشته ایم و نشست کمیته مشترک خواهیم داشت و سوتفاهمی نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});