• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان‌شرقی:

حریم روستاها باید حفاظت شود

  • کد خبر : 1048
  • 02 بهمن 1399 - 10:37
حریم روستاها باید حفاظت شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: حریم روستاها به ویژه در جوار شهرهای بزرگ باید از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی حفاظت و مراقبت شود.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد موقری در نشست بررسی توسعه حریم روستای «باغ یعقوب» شهرستان تبریز، با تاکید بر اینکه نباید توسعه حریم روستاهای واقع در حریم این شهرستان موجب تصرفات غیرقانونی، ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترش بافت های ناکارآمد شود، افزود: در صورت بی توجهی به این موضوع مهم،  این روستاها در آینده با انواع ناهنجاری ها و مشکلات مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: توسعه حریم روستا باید بر اساس نیاز ساکنان روستاها باشد و موجب تأمین حیات روستایی شده و نیازمندی های آتی روستاها را برطرف کند، در حالی که هم اکنون بیشتر ساکنان حریم روستاهای اطراف تبریز را افراد غیربومی تشکیل می دهند.

موقری ادامه داد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای آذربایجان شرقی باید از ارائه خدمات به افراد غیربومی که هدف اصلی آنها تغییر کاربری اراضی و ویلاسازی به صورت غیرمجاز است، خودداری کنند.

وی بر حل مشکل تداخل حریم روستای «باغ یعقوب» و کلانشهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام شهرداری منطقه ۹ تبریز، در حریم مصوب روستای «باغ یعقوب» که در واقع با حریم مصوب شهر تبریز تداخل دارد، تعداد ۱۳۸ ساختمان ویلایی غیرمجاز احداث شده است.

بر همین اساس تاکنون برای ۸۶ فقره ویلاهای غیرمجاز در این روستا رأی تخریب از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شده و ۵۲ فقره نیز در حال رسیدگی است.

روستای باغ یعقوب با حدود ۶۰۰ نفر جمعیت در نزدیکی شهر باسمنج و حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹ تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});