• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
9
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از موانع مالیاتی و گمرکی تا فعالیت تخریبی احمدی‌نژادها تا کاروان گرانی و مظلومیت کارگران

  • کد خبر : 105019
  • 23 اردیبهشت 1402 - 17:56
از موانع مالیاتی و گمرکی تا فعالیت تخریبی احمدی‌نژادها تا کاروان گرانی و مظلومیت کارگران
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته سوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص گرانی و فشار بر روی کارگران تا کاروان گرانی و رفع موانع گمرکی بودیم. 

 

معلمان تربیت‌کننده نسل‌های بعدی جامعه هستند

   حجت الاسلام میرتاج الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: معلمان تربیت‌کننده نسل‌های بعدی جامعه هستند و مجلس شورای اسلامی همواره مدافع حقوق معلمان و از حامیان آموزش و پروش بوده است. هدف ما در کمسیون بودجه مجلس در رابطه با فرهنگیان، بهبود وضعیت آنهاست، چرا که شخص رئیس کمیته بودجه از حامیان آموزش و پروش است.

موانع مالیاتی و گمرکی شرکت های دانش بنیان برداشته شده است

 علیرضا منادی سفیدان؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین قانون دانش بنیان با تلاش این کمیسیون، گفت: تمامی موانع مربوط به مالیات، گمرک و … بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان در این قانون برداشته شده است. 

 

احمدی نژادی ها در جلسات متعدد برای تخریب دولت و مجلس برنامه ریزی می کنند

 

سیدغنی نظری‌خانقاه؛ نماینده خلخال با اشاره به وجود یک جریان خاص که هدفش تخریب دولت، مجلس و روابط این دو قوه است، از تصمیم احتمالی برخی افراد نزدیک به رئیس‌جمهور اسبق برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد.

 

ابتکار در تولید موجب سبقت از رقبا در منطقه می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر: ابتکار و خلاقیت در تولید محصولات موجب سبقت از رقبا و تولیدکنندگان داخلی و خارجی می شود.

 

زیربنای توسعه هر کشوری دستگاه تعلیم و تربیت است 

 

احمد محرم‌زاده؛ نماینده‌ مردم اهر و هریس در مجلس: زیربنای توسعه هر کشوری را دستگاه تعلیم و تربیت آن دانست و گفت: سکاندار دستگاه تعلیم و تربیت، معلمان می‌باشند. جمهوری اسلامی ایران در سایه تولید علم و زحمات معلمان و اساتید مجرب، علاوه بر پیشرفت و خودکفایی در همه حوزه‌های علمی به فناوری‌های جدید و منحصربه فرد نیز دست پیدا کرده است. 

 

ضرورت تعامل تمام صنایع داخلی با فولاد مبارکه

 

معصومه پاشایی بهرام؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، فولاد سازان تلاش کنند تا نیازهای صنایع مختلف کشور تامین و مشکلات آنها به حداقل برسد، چون واردات برخی از محصولات فولادی ممنوع شده است و در این زمینه تعامل و همکاری فولاد مبارکه با تمام صنایع داخلی کشور بسیار ضروری است.

 

دفاع نماینده ملکان از عملکرد ستاد فرمان امام و آستان قدس

 

علی موسوی؛ نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دفاع کرد و گفت: لازم است درباره ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی انصاف را رعایت کرد؛ این ستاد در حوزه‌های مختلفی در کشور موفق بوده که نمونه آن تولید واکسن برکت است.

 

دولت برای جلوگیری از ایجاد آشفتگی در بازار سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند

الله‌وردی دهقانی؛ نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: امروز بازار به ویژه در حوزه صنعت خودرو دچار آشفتگی است و ما باید جلوی این آشفتگی را بگیریم. دولت باید با تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت به مجلس، جلوی آشفتگی بیشتر در حوزه بازار کار وزارت صمت و ایجاد نارضایتی در میان مردم را بگیرد.

 

اقدامات لازم برای شهرستان شدن ترکمانچای انجام شود

 سید مرتضی حسینی؛ نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که مسئله شهرستان بخش قدیمی و معروف ترکمانچای را پیگیری و مطرح می کنیم، اما متاسفانه بعدها هر بار به بهانه های مختلف وزارت کشور از انجام آن سرباز زد، گفت: اقدامات لازم برای شهرستان شدن ترکمانچای انجام شود.


کاروان گرانی به کجا می‌رود

جعفر راستی؛ نماینده مردم شبستر در مجلس از افزایش قیمت گوشت و مرغ انتقاد کرد و گفت: آقای رئیس جمهور چرا جلوی گرانی و افزایش قیمت کالاها گرفته نمی‌شود؛ کاروان گرانی به کجا می‌رود، چرا قیمت مرغ به مرز ۸۵ هزار تومان رسیده است.

 

حقوق کارگران باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کرد

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به وضعیت زندگی کارگران گفت: بنابر اظهارنظر اکثر کارشناسان و مرکز آمار خط فقر در کشور حداقل ۱۸ میلیون در ماه است لذا شایسته بود حقوق کارگران صددرصد افزایش می‌یافت.

 

محرومیت تعدادی از معلمان از قانون رتبه‌بندی به‌دلیل شرکت در اعتراضات

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در توییتی از محروم شدن از رتبه بندی شماری از معلمان به بهانه شرکت در اعتراضات خبر داد و نوشت: اخباری ناخوشایند از ‎آموزش و_پرورش به گوش می‌رسد که بسیار مایه تأسف است! اینکه جمعی از ‎معلمان درچندین استان به بهانه اتهام شرکت دراعتراضات وتحصن‌های صنفی ازشمولیت قانون ‎رتبه بندی محروم شده اند؟! لذا ‎رئیس جمهور سریعا به این موضوع ورود و با عاملین این اقدام غیرقانونی برخورد نماید.


مهلت ۴۸ ساعته برای ساماندهی وضعیت پخت نان در منطقه زلزله زده

عادل نجف زاده؛ نماینده مردم خوی در تذکری گفت: آقای رئیس جمهور، مردم شهرستان خوی هنوز غرق در مشکلات زلزله هستند، وام تخصیصی دولت در حداقل مقدار، پرداخت نشده است و در بانک های عامل بلوکه است، خانه های مستحق تخریب، تعمیر زده شده و قبوض آب، برق و گاز میلیونی برای مردم صادر می شود. بانک ها در اوج بی اخلاقی توان مردم را بریده اند. به وزرای کشور و جهاد کشاورزی تذکر می دهم، اگر ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده شرایط سخت پخت نان و تحویل آن به مردم را سامان نبخشند، از همه ظرفیت قانونی و نظارتی خود برای حل مشکل مردم نجیب، شرافتمند و صبور خوی اقدام خواهم کرد.

 

کمیسیون اصل ۹۰ با ارائه گزارش درباره پرونده شاسی‌بلندها، جلوی حاشیه‌ها را بگیرد

سید غنی نظری خانقاه؛ نماینده مردم خلخال در مجلس در واکنش به یادداشت حجت الاسلام آقاتهرانی، گفت: انتظار نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ این است که همانطور که رئیس مجلس دستور داده است موضوع اعطای خودرو به نمایندگان بررسی شده و اگر نماینده ای خودرو گرفته، اسم او اعلام شود.

 

«بسیج سازندگی» میعادگاه جوانان پاک و تلاشگر است

علی نیکزاد؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: بسیج، شجره طیبه فداکاری برای اسلام و مردم است و بسیج سازندگی میعادگاه بخشی از جوانان پاک و تلاشگری است که برای تحقق ایران قوی در جهادند.

دولت باید عرضه ارز را کنترل کند

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه به دلیل سیاست غلط بانک مرکزی، اُفت تولید و تورم خواهیم داشت، ادامه داد: از آنجا که بانک مرکزی یکی از نهادهایی است که گزارش‌های مربوط به اعداد و ارقام را تهیه می‌کند، از این نهاد می‌خواهیم گزارشی مبنی بر اینکه به دلیل عدم تامین ارز چه میزان کاهش تولید و تورمی را خواهیم داشت، تهیه کند. تقریباً اکثر افرادی که برای تامین ارز به سامانه ارز مبادله‌ای مراجعه می‌کنند نمی‌توانند با نرخ اعلامی ارز دریافت کنند و در پشت صحنه مابه التفاوت را با قیمت بازار یا هر قیمت دیگر از آنها دریافت می‌کنند و افراد معدودی با همان نرخ ارز مبادله‌ای می‌توانند ارز را تامین کنند، این مسئله نشان‌دهنده عدم تسلط بانک مرکزی بر بازار است.

 

اقدامات تقنینی مجلس شرایط را برای آسفالت معابر ۱۲۰۰ شهر کوچک فراهم کرد

سید البرز حسینی؛ نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب تصمیمات صورت گرفته از سوی مجلس یازدهم امکان ندارد در سال ۱۴۰۱ معابر شهرهای کوچکی که تعداد آنها ۱۲۰۰ شهر است، آسفالت نشده باشد.

 

بحران سیل و خشکسالی زندگی عادی مردم گرمی و موران را تحت تاثیر قرار داده است

ولی اسماعیلی؛ نماینده مردم گرمی: بحران اخیر سیل، تگرک و خشکسالی زندگی عادی مردم گرمی و موران را تحت تأثیر قرار داده است. بیش از هزار میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است و به ۴۵ هزار هکتار اراضی، ۳۰۰ هزار هکتار باغات و ۵۰ هزار هکتار مراتع و ابنیه خسارت وارد کرده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});