• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

داروهای حیاتی بیماران خاص باید در خط تولید باشد

  • کد خبر : 105024
  • 23 اردیبهشت 1402 - 19:04
داروهای حیاتی بیماران خاص باید در خط تولید باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تامین نیازهای دارویی در استان گفت: سازمان غذا و دارو، باید برای فعال ماندن خط تولید داروهای ضروری و حیاتی بیماران خاص برنامه ریزی کند تا کمبودی در جامعه نباشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، تراب محمدی روز شنبه در جلسه کمیته بیماران خاص آذربایجان شرقی، اظهار کرد: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی وظیفه هماهنگی های لازم بین دستگاهی را برعهده دارد تا در صورت وجود مشکلات در حوزه بیماران خاص، آنها را حل و فصل کند.

وی گفت: متاسفانه از دیرباز دیدگاهی وجود دارد که بر اساس آن هر آنچه در کشورهای غربی تولید شود باکیفیت بوده و محصولات داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیستند که این نوع نگرش و تفکر نوعی خودتحقیری است چون در حال حاضر داروهای تولید داخل، حتی بهتر از مشابه خارجی هستند.
محمدی به دلایل کمبود دارو هم اشاره کرد و گفت: کمبود دارو یا به دلیل تحریم های ظالمانه و ضد بشری است یا اینکه به سوء مدیریت های داخلی بر می گردد باید ریشه های سوء مدیریت بررسی و دلایل آن مرتفع شود زیرا که موضوع دارو حیاتی بوده و با جان انسان ها در ارتباط مستقیم است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو مشکلات و نارسایی های موجود در حوزه تولید دارو همچون نبود مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش را به استانداری منعکس کند تا برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

محمدی به نقش اساسی سازمان های خیریه نیز اشاره کرد و گفت: سازمان های خیریه نقش اساسی در تامین نیازهای بیماران دارند و در حد توان از آن ها حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین به نقش کمیته بیماران خاص در تامین دارو و نیازهای این بیماران اشاره کرد و گفت: هدف از این کمیته ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مسوول است تا با بررسی مشکلات و رفع آنها، آلام و رنج بیماران خاص کاهش یابد.

در این جلسه اعضای کمیته بیماری های خاص آذربایجان شرقی به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند و در راستای حل آن ها بحث و تبادل نظر شد و از حسین رضایی عضو هیات ورزشی بیماران خاص که در مسابقات جهانی بدمینتون استرالیا مقام قهرمانی جهان را کسب کرده است تجلیل به عمل آمد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});