• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

معرفی فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور/ رقیب جدید کراوس‌اوورهای بازار

  • کد خبر : 105525
  • 28 اردیبهشت 1402 - 11:30
معرفی فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور/ رقیب جدید کراوس‌اوورهای بازار
یاز اکو - پس از عرضه موفقیت‌آمیز فیدلیتی توسط بهمن موتور، این شرکت با معرفی نسخه جدیدتر، یعنی فیدلیتی پرستیژ قصد دارد بازار کراس‌اوورهای کشور را به‌کلی دست گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، فیدلیتی پرستیژ همان کراس‌اووری است که با نام جتور X70 پلاس در بازار چین شناخته می‌شود. این خودرو درحال انجام تست‌های خیابانی بوده و به‌نظر مدت زیادی به معرفی رسمی آن توسط بهمن موتور باقی نمانده است.

از ایرادات نسخه قبلی یعنی فیدلیتی پرایم، طراحی ظاهری قدیمی و پیشرانه نه‌چندان قوی آن بود. حال اما فیدلیتی پرستیژ قصد دارد با رفع ایرادات نسخه قبلی و البته با قیمت بالاتر از آن، بازار کراس‌اوورها را به‌دست بگیرد.

مشخصات فنی

فیدلیتی پرستیژ از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری TGDI بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این میزان قدرت تولیدی برای پیشرانه‌ای با حجم پایین، تحسین برانگیز است. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته DCT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مصرف سوخت این پیشرانه طبق ادعای کمپانی، ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

البته این خودرو در بازار چین با پیشرانه فیدلیتی پرایم نیز عرضه می‌شود که نسبت به موتور جدید، حدود ۴۰ اسب‌بخار و ۶۰ نیوتن‌متر قدرت پایین‌تری دارد. حال باید منتظر ماند و دید که بهمن موتور قصد عرضه خودرو با کدام پیشرانه را دارد.

طراحی ظاهری

طراحی فیدلیتی پرایم به‌ دلیل معرفی در سال ۲۰۱۸، نسبتا قدیمی بود. اما جتور X70 پلاس با جدیدترین طراحی این کمپانی، ارزش خرید بالایی از این منظر خواهد داشت.

وقتی از نمای جلو به فیدلیتی پرستیژ نگاه کنیم، جلوپنجره بزرگ کرومی رنگ با خط کرومی بالای آن و لیپ سپر نقره‌ای پایین، هماهنگی جالبی به این قسمت می‌دهد. همچنین دی‌لایت های چهارتایی در هرطرف زیر سپر نیز این هماهنگی را حفظ می‌کند.

فیدلیتی پرستیژ

در نمای جانبی، خطوط صاف و کشیده‌ای به‌چشم می‌خورد که با خطوط سپر جلو و درب موتور هماهنگی لازم را حفظ می‌کند. همچنین خط کروم زیر درب‌ها و دور پنجره، یادآور قسمت جلویی است. رینگ‌های فیدلیتی پرستیژ باتوجه به تیپ‌های مختلفی که دارد، از آلیاژی ۱۷ اینچی تا ۲۰ اینچی قابل سفارش است.

جانبی فیدلیتی پرستیژ

اما نمای پشتی خودرو شاید بی‌ربط‌ترین قسمت فیدلیتی پرستیژ نسبت به بخش جلو و جانبی باشد. زیرا خبری از طرح کرومی رنگ و یا خطوط برجسته و عضلانی بدنه نبوده و تنها می‌توان شباهت چراغ یکپارچه عقب که به‌صورت خطوط عمودی طراحی شده را، با چراغ‌های جلو درک کرد.

اگزوزهای دو لول در هر دوطرف زیر سپر طراحی شده که فیک نبوده و زیبایی قابل قبولی به این قسمت بخشیده است. البته طراحی چهار اگزوز برای خودرویی با پیشرانه کم حجم، توجیه علمی و اقتصادی ندارد.

فیدلیتی پرستیژ

طراحی داخلی

در بخش داخل کابین فیدلیتی پرستیژ نیز یک ارتقا قابل توجه نسبت به نسخه قبلی تجربه کرده‌ایم. یک نمایشگر عریض و یکپارچه برای پشت آمپر و مالتی مدیا طراحی شده که هرکدام از آن‌ها اندازه ۱۰.۲۵ اینچی دارند.

تنظیمات مربوط به سیستم تهویه در این کراس‌اوور چینی نیز همانند دیگنیتی پرستیژ، در قسمت بالایی کنسول وسط و به‌صورت دیجیتالی طراحی شده که علی‌رغم ظاهر به‌روز و جذاب، استفاده را برای راننده در هنگام رانندگی سخت‌تر می‌کند.

فیدلیتی پرستیژ در بازار چین با تریم‌های متفاوتی از جمله قرمز- مشکی، سفید- کرم و مشکی ساده قابل سفارش بوده که باید دید شرکت بهمن موتور قصد دارد با چه تریم‌هایی این خودرو را عرضه کند.

فیدلیتی پرستیژ

آپشن‌ها و امکانات

برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی فیدلیتی پرایم نیز در زمان عرضه، خودروی آپشنالی محسوب می‌شد. بنابراین از فیدلیتی پرستیژ انتظار بیشتری در بخش آپشن‌ها و امکانات رفاهی داریم.

این خودرو از لحاظ ایمنی دارای کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، ۶ کیسه هوای نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هشدار برخورد از عقب، سنسور تغییر لاین، سنسور هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، کروزکنترل تطبیقی و رادار برخورد از جلو است.

از دیگر امکانات این کراس‌اوور جذاب می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، رادار تابلو خوان، سیستم نوربالای اتوماتیک، سقف پاناروما، وایرلس شارژ، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، فرمان برقی حساس به سرعت، سنسور باران، صندوق برقی عقب و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

بنابراین در بازار داخل کشور نسبت به دیگر رقبا، با غولی آپشنال طرف هستیم که باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت بهمن قصد دارد آن را با چه آپشن‌هایی عرضه کند.

قیمت فیدلیتی پرستیژ

گروه بهمن هنوز به‌صورت رسمی این خودرو را معرفی نکرده و بنابراین قیمتی نیز برای آن در داخل کشور اعلام نشده است. اما فیدلیتی پرستیژ در بازار چین، با آپشن‌های متفاوت و تعداد سرنشین‌های ۵ یا ۷ نفره، قیمتی بین ۱۵ هزار و ۷۰۰ تا ۲۰ هزار دلار دارد. این مبلغ باتوجه به امکانات رفاهی و طراحی کلی خودرو رقم قابل قبولی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});