• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

اردوغان: برای بازگرداندن پناهجویان سوری آماده می‌شویم

  • کد خبر : 106047
  • 02 خرداد 1402 - 12:00
اردوغان: برای بازگرداندن پناهجویان سوری آماده می‌شویم
یاز اکو - رئیس جمهور ترکیه می‌گوید دولت او در حال آماده‌سازی طرحی برای بازگرداندن مهاجران و پناهجویان سوری به کشور خود است که در جریان آن یک میلیون پناهجو به سوریه بازگردانده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای عقب نیافتادن از رقیب خود در دور دوم انتخابات و کسب آراء ملی‌گرایان و مخالفان پذیرش مهاجران، از آماده‌سازی طرحی برای بازگشت پناهجویان سوری خبر داد.

پیشتر «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفته بود اردوغان در زمان حضور ۲۰ ساله خود در قدرت، حدود ۱۰ میلیون مهاجر و پناهجوی غیرقانونی را در ترکیه اسکان داده است.

اردوغان شامگاه دوشنبه گفت که دولت او در حال آماده‌سازی طرحی برای بازگرداندن مهاجران و پناهجویان سوری به کشور خود است که در صورت رأی آوردن در دوم انتخابات ریاست جمهوری، این طرح اجرا خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره توضیح داد:‌ «در آینده نزدیک، نقشه راهی برای بازگشت پناهندگان برنامه‌ریزی خواهد شد. اینکه چگونه بتوانیم بازگشت سریع آنها را تضمین کنیم نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت».

قلیچدار اوغلو همچنین با وعده اخراج ۱۰ میلیون مهاجر غیرقانونی از ترکیه در صورت پیروز شدن، گفته بود تدابیر امنیتی برای جلوگیری از ورود دوباره پناهجویان را تشدید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «۴۵۰ هزار پناهجوی سوری به وطن خود در شمال سوریه بازگشته‌اند. ما برنامه‌ای برای بازگرداندن یک میلیون پناهجوی دیگر نیز به آنجا داریم».

اداره مهاجرت ترکیه در ژانویه امسال گزارش داده بود که ۳.۵ میلیون سوری در ترکیه زندگی می‌کنند و در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵۹ هزار نفر به مناطق امن سوریه بازگشتند.

انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و ریاست جمهوری) در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۴ می ۲۰۲۳) برگزار شد که به دلیل عدم کسب بیش از ۵۰ درصد آراء توسط هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، دور دوم آن قرار است در تاریخ ۷ خرداد (۲۸ می) برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});