• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کمبود نان در ارومیه و ادامه صف های طولانی برای خرید نان

  • کد خبر : 106091
  • 02 خرداد 1402 - 16:00
کمبود نان در ارومیه و ادامه صف های طولانی برای خرید نان
یاز اکو - کمبود نان در ارومیه موجب تشکیل صف‌های طولانی مقابل مغازه‌های نانوایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، کاهش سهمیه آرد نانوایان و بدنبال آن کمبود نان در ارومیه موجب تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های ارومیه شده است.

شهروندان ارومیه برای تهیه ۱۰ عدد لواش باید ساعت‌ها در صف بمانند که اگر سهمیه آرد تمام نشود شاید بعد از چند ساعت در صف ماندن بتوانند نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان آذربایجان غربی مدعی است ارزانی نان در ارومیه موجب تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های این شهر شده است و اگر قیمت نان اصلاح یا افزایش پیدا کند این صف ها برچیده می‌شود.

اما در سوی دیگر شهروندان از کمبود نان در شهر و نانوایان از کاهش سهمیه آرد خود گلایه‌مند هستند.

شهروندان می گویند: برای خرید نان لواش باید سه ساعت در صف منتظر بمانند که اگر سهمیه نانوایی تمام نشود بتوانند نان خریداری کنند.

آنها مدعی هستند: مشکل کمبود نان فقط مختص نانوایی‌های لواش نبوده و نانوایی های سنگک و بربری نیز ساعات پخت روزانه خود را کاهش داده‌اند.

در سوی دیگر نانوایان مدعی هستند؛ سهمیه آرد آنها کاهش پیدا کرده و دیگر مانند سابق نمی‌توانند به مشتریان خود خدمات ارائه کنند.

ماجرای کاهش سهمیه آرد نانوایی ها و کمبود نان در ارومیه‌ چنان حاد شده که صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورده و ۲ نماینده ارومیه در مجلس از کمبود نان در آذربایجان غربی انتقاد کردند.

سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری اظهار کرد: شاهد کمبود آرد در استان آذربایجان غربی هستیم چرا که سهمیه آرد در این استان را کم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر نهاده‌های دامی به استان آذربایجان غربی نرسیده و مردم با مشکل مواجه شده‌اند لازم است دستوراتی داده شود.

روح الله حضرت پور رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور از کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تنی سهمیه آرد استان انتقاد کرده و گفته است: اگر مشکل کاهش سهمیه آرد نانوایان و کمبود نان در استان خبر نشود نمایندگان از راهکارهای قانونی استفاده خواهند کرد.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ کمبود نان و مرغ در ارومیه موجب تشکیل صف‌های طولانی در این شهر شده و شهروندان مجبور هستند برای خرید نان و مرغ منجمد دولتی ساعت‌ها در صف بمانند به نظر می‌رسد این مشکلات نشات گرفته از کم کاری و ضعف مدیریتی برخی دستگاه‌ها است که موجب کلافگی مردم در این روزها شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});