• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بیگی از دولت خواست خط آهن تبریز – میانه را تا ایستگاه راه آهن تکمیل کند

  • کد خبر : 106202
  • 03 خرداد 1402 - 14:45
بیگی از دولت خواست خط آهن تبریز – میانه را تا ایستگاه راه آهن تکمیل کند
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل پروژه خط ریلی میانه - تبریز تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از وقت نیوز ، احمد علیرضا بیگی در واکنش به انتشار برخی اخبار در باره بهره برداری ناقص این پروژه و تا ایستگاه خاوران تصریح کرد : پروژه خط آهن میانه به تبریز یکی از پروژه های بزرگ صنعت ترانزیت کشور است که سرانجام پس از سال های تلاش دو سال قبل تا خاوران شرق تبریز رسیده لیکن تاکنون به دلایلی که برای افکار عمومی قانع کننده نیست ، بهره برداری نشده است.

وی گفته است : برنامه ریزی برای بهره برداری این خط راهبردی تا ایستگاه خاوران که تلاش می شود تا ماه های آینده راه اندازی شود ناقص خواهد بود چرا که برنامه کامل و اثر بخشی این طرح تا ایستگاه اصلی راه آهن کنونی است و باید اجرایی شود.

بیگی یاد آوری کرد : افتتاح این خط تا ایستگاه خاوران صرفا می تواند به عنوان به جا به جایی مسافر عمل کند، در حالی که این خط تا ایستگاه راه آهن طراحی شده و مطالبه محلی است.

خط آهن میانه – تبریز یک پروژه ۲۳ ساله و از جمله پروژه های چالش بر انگیز محلی است که تاخیر های طولانی و وعده های بی عمل در راه اندازی آن موجب انتقاد و نارضایتی محلی شده است.

با وجود اینکه این پروژه در اکثریت دولت های گذشته دراولویت برنامه های اجرایی مدیران ارشد استان قرار گرفته لیکن هنوز بعد از ۲۳ سال نتوانسته تکمیل و راه اندازی شود.

در دولت قبل اگر چه بخش های زیادی از این خط تا بستان آباد تکمیل شد و امیدواری های زیادی برای بهره برداری آن در نزد ساکنان محلی ایجاد شد ، لیکن وعده های مسوولان قبلی همچنان بی نتیجه ماند و در دولت سیزدهم هم به رغم چندین بار وعده راه اندازی مقرر شده سرانجام در هفته دولت امسال تا ایستگاه خاوران افتتاح شود.

با فرض عملی شدن وعده افتتاح آن تا خاوران بازهم این طرح از دید ناظران اقتصادی و محلی ناقص است چرا که تا اتصال به راه آهن اصلی و بهره برداری کامل فراز و نشیب های زیادی آن هم در این شرایط بی پولی دولت پیش رو دارد.

بیگی با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز و نقش جاده ابریشم اهمیت کارکردهای خطوط ریلی را مورد تاکید قرار داده و از دولت خواست : تکمیل خط آهن تبریز – میانه تا ایستگاه راه آهن اصلی را در اولویت قرار دهد.

وی گفته است : توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای در کنار دیپلماسی منطقه ای فعال می تواند زمینه بهره مندی بیشتر کشور از ترافیک کریدورهای ارتباطی منطقه ای و اوراسیا را فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});