• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

استان زنجان تنها استان کشور است که دارای برند ویژه زیتون است/ ۵همت غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است

  • کد خبر : 106259
  • 04 خرداد 1402 - 13:30
استان زنجان تنها استان کشور است که دارای برند ویژه زیتون است/ ۵همت غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است
یاز اکو - قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، با اشاره به اینکه استان زنجان دارای برند ویژه زیتون در سطح کشور است و هیچ استانی این برند را ندارد، گفت : با وجود مشکلات مالی دولت در سال گذشته ۵ همت غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد که این نگاه ویژه دولت نسبت به بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، علیرضا آل امین، در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت شهرستان خرمدره، با بیان اینکه از دیرباز استان زنجان سرآمد حوزه کشاورزی شمالغرب کشور بوده است، اظهار کرد: از محصولات بی نظیر این استان زیتون بوده که دارای برند ویژه است و هیچ استانی این برند زیتون را ندارد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، با تاکید بر رقابت ایران و اسپانیا در تولید زیتون افزود: زیتون طارم زنجان باید از برند خود برای کل کشور استفاده کند و همچنین ما نیز به دنبال این هستیم دیپلماسی زیتون را در کشور راه اندازی کنیم.

وی، با بیان اینکه کشور به لحاظ فناوری در سطح قوی است، افزود: باتوجه به اهمیت حوزه کشاورزی و تاکید رهبری بر استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در این حوزه استفاده می شوند.

آل آمین، با اشاره به نگاه بصیرت مدارانه به دانش‌بنیان‌ها در کشور افزود: در این حوزه در حال صحت‌سنجی توان دانش بنیان ها برای فعالیت در حوزه خشکسالی و سرمازدگی هستیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس اصلا صندوق بیمه کشاورزی ندارند و تازه به فکر ایجاد صندوق شده اند، ادامه داد: برای اولین بار در حوزه خلیج فارس بیمه کشاورزی راه اندازی می‌شود.

وی، با بیان اینکه حوزه نظامی و کشاورزی در دنیا اهمیت فراوانی دارند و مورد توجه همه کشورها است، افزود: این موضوع از ابتدا مورد توجه مسولان نظام جمهوری اسلامی هم قرار گرفته است بطوری که در سال ۶۲ اساسنامه آن تشکیل شده بود و تورم کنونی در این اساسنامه معین بود.

آل امین، با بیان اینکه بر اساس آمار دولت فعلی در سال گذشته به اندازه هشت سال قبل غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است، افزود: با وجود مشکلات مالی دولت سال گذشته ۵ همت غرامت پرداخت کرد و این نگاه ویژه دولت نسبت به بخش کشاورزی است.

وی، با اشاره به ترویج مسئله بیمه کشاورزی در سطح کشور گفت: در این راستا طبق پیگیری ها دهیاران به عنوان همیاران بیمه میشوند و همچمین تفاهم‌نامه‌ای نیز با بسیج در خصوص ترویج فرهنگ بیمه منعقد شده است.

افرایش ۴ درصدی تولید شیر در سال جاری

در ادامه جلسه عالمی، نیز ، با اشاره به سابقه فعالیت ۵۰ ساله این شرکت در سه بخش زراعت، کشاورزی و دامپروری، گفت: در حوزه دامپروری فقط در بخش گاو شیری فعالیت می‌ شود که ۹۰ درصد درآمد این شرکت از این بخش است که تولید دوماهه سال‌جاری شیر نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

مدیر کشت و صنعت شهرستان خرمدره، افزود: این شرکت ۴۰۰ هکتار باغ دارد که ۷۰ هکتار در طارم و مابقی در خرمدره قرار دارد که ۳۰۰ هکتار باغ گردوی مدرن و همچمین تولید محصول استراتژیک گندم و یونجه، ذرت و البته کلزا ازدیگر محصولات تولیدی این شرکت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});