• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

آژانس بین المللی انرژی: سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی بر نفت پیشی گرفت

  • کد خبر : 106440
  • 06 خرداد 1402 - 13:15
آژانس بین المللی انرژی: سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی بر نفت پیشی گرفت
یازاکو - آژانس بین‌المللی انرژی ( IEA ) در گزارشی اعلام کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خورشیدی امسال برای اولین بار از نفت پیشی بگیرد، زیرا هزینه‌های انرژی پاک از سوخت‌های فسیلی بیشتر است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، در حالی که این یک پیشرفت خوشایند است، آژانس بین المللی انرژی هشدار داد؛ سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی ادامه دارد، در حالی که باید به سرعت کاهش یابد تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش محسوسی تا سال ۲۰۵۰ به دست آید.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، انتظار می رود سرمایه گذاری سالانه در انرژی پاک از سال ۲۰۲۱ با ۲۴ درصد افزایش به بیش از ۱٫۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

سود سوخت های فسیلی در مدت مشابه ۱۵ درصد بود. سرمایه گذاری در انرژی های پاک و سوخت های فسیلی تنها پنج سال پیش برابر بود.

اما مجموعه‌ای از عوامل، به‌ویژه قیمت‌های بالای نفت و گاز و نگرانی در مورد عرضه، باعث افزایش هزینه‌ها برای انرژی‌های تجدیدپذیر شده است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی، اساساً پانل های فتوولتائیک، در سال جاری به ۳۸۰ میلیارد دلار برسد، در حالی که سرمایه گذاری در اکتشاف و استخراج نفت باید ۳۷۰ میلیارد دلار باشد.

قیمت پایین تولید انرژی خورشیدی به افزایش تلاش‌های کربن‌زدایی کمک می‌کند، زیرا سرعت پذیرش خودروهای الکتریکی افزایش می‌یابد.

اما بازگشت سرمایه گذاری در نفت و گاز، که انتظار می رود در سال جاری به سطح سال ۲۰۱۹ بازگردد، صنعت را از مسیر صفر خالص آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۵۰ دورتر می کند.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری کلی سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر مقداری باشد که بخش باید در سال ۲۰۳۰ هزینه کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});