• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
3

‌پیمانکاران ترکیه ۶٫۵ میلیارد دلار کار در خارج از کشور انجام می دهند

  • کد خبر : 107246
  • 14 خرداد 1402 - 14:30
‌پیمانکاران ترکیه ۶٫۵ میلیارد دلار کار در خارج از کشور انجام می دهند
یازاکو - میزان پروژه های انجام شده توسط صنعت پیمانکاری ترکیه در خارج از کشور در دوره ژانویه تا می 6.5 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر، از سال ۱۹۷۲ تا پایان ماه مه، این بخش در ۱۱۷۴۵ پروژه به ارزش ۴۷۹٫۵ میلیارد دلار در ۱۳۳ کشور انجام داده است.

بر اساس جمع‌آوری داده‌های وزارت تجارت ترکیه، بخش پیمانکاری خارجی از سال ۱۹۷۲ تا پایان ماه مه به ۴۷۹٫۵ میلیارد دلار در ۱۳۳ کشور جهان رسیده است.

با وجود بی ثباتی جدی سیاسی، مشکلات دوره ای و اثرات شیوع کووید-۱۹ در کشورهای هدف در سال ۲۰۲۰، این بخش ۳۷۱ شغل به ارزش ۱۶٫۲ میلیارد دلار دریافت کرد.

در سال ۲۰۲۱، به موازات کاهش تأثیر منفی اپیدمی بر اقتصاد جهانی، کل هزینه پروژه های انجام شده توسط شرکت های ترک در خارج از کشور به ۳۰٫۷ میلیارد دلار افزایش یافت. تعداد پروژه های انجام شده در این مدت ۴۴۳ پروژه ثبت شده است.

صنعت پیمانکاری خارج از کشور ترکیه سال گذشته را زیر سایه مشکلات اقتصادی جهانی و جنگ روسیه و اوکراین سپری کرد. در این دوره تعداد پروژه های انجام شده توسط این بخش ۴۹۲ پروژه و هزینه کل پروژه ۱۹٫۱ میلیارد دلار بوده است.

میانگین هزینه پروژه های انجام شده در سال گذشته ۳۸٫۸ میلیون دلار محاسبه شده است.

این بخش در بازه زمانی دی تا اردیبهشت سال جاری ۹۶ پروژه انجام داده است. هزینه پروژه های انجام شده در این مدت ۶ میلیارد و ۴۵۹ میلیون و ۱۹۹ هزار دلار به ثبت رسیده است. میانگین هزینه پروژه های انجام شده در ۵ ماهه اول سال ۶۷٫۲ میلیون دلار محاسبه شد.

روسیه و ترکمنستان در مقام اول

توزیع پروژه های انجام شده در خارج از کشور توسط شرکت های پیمانکاری ترکیه از سال ۱۹۷۲ به تفکیک کشورها قرار دارند و روسیه با سهم ۲۰٫۴ درصدی مقام اول را به خود اختصاص داد. تا امروز ۹۷٫۹ میلیارد دلار پروژه در کشور مورد نظر انجام شده است.

ترکمنستان با سهم ۱۰٫۶ درصدی پس از روسیه قرار دارد.

میزان پروژه های انجام شده در این کشور بالغ بر ۵۰٫۸ میلیارد دلار بوده است.

پس از آنها عراق با ۶٫۹ درصد سهم و ۳۳٫۱ میلیارد دلار پروژه انجام شده در رتبه سوم قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});