• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه تبریز شد

  • کد خبر : 1074
  • 02 بهمن 1399 - 18:07
استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه تبریز شد
استاندار آذربایجان شرقی به همراه جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری تأمین سوخت و احصای مشکلات نیروگاه حرارتی تبریز در دیدار با وزیر نفت، افزایش سهمیه گاز این نیروگاه به منظور حذف سوخت مازوت را خواستار شد.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در این دیدار با اشاره به آلودگی هوای شهر تبریز و ضرورت تأمین برق و گاز مصرفی مردم، گفت: در حال حاضر، تنها نیروگاه تبریز از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان استفاده از گازوئیل به دلیل مسائل فنی در نیروگاه تبریز وجود ندارد و سوخت جایگزین این نیروگاه نیز مازوت است، از وزارت نفت درخواست داریم سهمیه گاز این نیروگاه به میزان ۲ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

پورمحمدی اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز در آذربایجان شرقی و ضرورت تأمین گاز مصرفی خانواده‌ها، تمهیداتی برای کاهش بار مصرف در بخش‌های صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی استفاده نیروگاه‌ها و برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی از سوخت جایگزین را یکی از این تمهیدات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام نیروگاه‌های استان به جز نیروگاه تبریز از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در تامین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم و سوخت مورد نیاز همه این نیروگاه‌ها تأمین می‌شود. 

وی همچنین موضوع استفاده واحدهای تولیدی شهرک نخودچی ممقان از گاز با تعرفه صنعتی یا کشاورزی را مطرح کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});