• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
4

پایان عملیات عمرانی سد قیزقلعه سی خداآفرین تا شهریور

  • کد خبر : 107767
  • 20 خرداد 1402 - 14:00
پایان عملیات عمرانی سد قیزقلعه سی خداآفرین تا شهریور
یاز اکو - وزیر کشور با اشاره به اهمیت سد‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی در توسعه کشاورزی خداآفرین گفت: عملیات عمرانی سد قیزقلعه‌سی تا شهریور ماه امسال تکمیل می شود و مردم از برکات این طرح بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی وحیدی در بازدید از طرح نیمه تمام زهکشی خداآفرین افزود: وجود دو سد بزرگ، اراضی وسیع حاصل‌خیز و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه همانند گنجی است که در صورت کشف این گنج تحولی اساسی در بخش اقتصادی و درآمدی این شهرستان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مخزن سد خداآفرین‌ ظرفیت کم نطیری برای فعالیت‌هایی از قبیل شیلات، کشاورزی و گردشگری است که می‌تواند الگوی خوبی در کشور برای تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت باشد.

حاتمی نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم توانمندسازی شهرداری‌های تازه تاسیس لاریجان و عاشقلو با تخصیص اعتبار ویژه و هم‌چنین انتقال آب کانال خداآفرین به عمق دشت آبش احمد را برای توسعه کشاورزی خواستار شد.

فرماندار خداآفرین نیز نبود بیمارستان و وضعیت غیراستاندارد راه‌ها را مانع اصلی توسعه این شهرستان دانست و گفت: نبود امکانات زیربنایی، بسیاری از صاحبان سرمایه را برخلاف میل باطنی از سرمایه‌گذاری در این منطقه منصرف می‌کند.

نکونام با اشاره به افزایش قاچاق مواد مخدر و ورود و خروج غیرمجاز اتباع خارجی و داخلی از مرز‌های خداآفرین، افزایش ضریب انسداد مرزی این شهرستان با استفاده از فن‌آوری‌های اپتیکی و پایشی را خواستار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});