• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
17
فقر بزرگراه‌های ارتباطی در تبریز و حومه

لزوم دوبانده کردن جاده‌ی باسمنج به پلیس راه تبریز-میانه

  • کد خبر : 10829
  • 23 فروردین 1400 - 17:00
لزوم دوبانده کردن جاده‌ی باسمنج به پلیس راه تبریز-میانه
اگر جاده‌ی قدیم تهران-تبریز را در ورودی‌های شرق مرکز استان در نظر بگیریم؛ به فقر بزرگراه‌های ارتباطی در تبریز و حومه پی خواهیم بود. جاده‌ی قدیم منتهی به تبریز از مسیر قزلجه میدان تا باسمنج به طول ۸ کیلومتر که در جوار جاده‌ی ابریشم و در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده در دهه‌ی چهل با احداث راه اصلی از پلیس راه به میدان بسیج تبریز کاملا به حال خود رها شده است

یاز اکو؛ جابر اشجاری باسمنجی – نقش و اهمیت راه‌های مواصلاتی بر اقتصاد و مراودات فرهنگی و ارتباطی، بر کسی پوشیده نیست و راه‌های اصلی و استاندارد در واقع نماد توسعه‌یافتگی قلمداد می‌شوند. نگاهی به توسعه‌ی شاهراه‌های حیاتی در اطراف شهرهای بزرگی چون اصفهان که تا شعاع چند صد کیلومتری تمام جهات جغرافیایی را شامل شده نشان می‌دهد که تبریز و شهرهای اقماری از مزایای چنین طرح‌های بزرگ عمرانی عقب مانده‌اند.

اگر جاده‌ی قدیم تهران-تبریز را در ورودی‌های شرق مرکز استان در نظر بگیریم؛ به فقر بزرگراه‌های ارتباطی در تبریز و حومه پی خواهیم بود. جاده‌ی قدیم منتهی به تبریز از مسیر قزلجه میدان تا باسمنج به طول ۸ کیلومتر که در جوار جاده‌ی ابریشم و در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده در دهه‌ی چهل با احداث راه اصلی از پلیس راه به میدان بسیج تبریز کاملا به حال خود رها شده است و این جاده هم اکنون با ایجاد میدان میوه و تره بار شهریار و شهرک کیف و کفش و صدها واحد صنعتی و خدماتی نیاز مبرم به تعریض و دو بانده کردن دارد؛ چرا که با تردد هزاران دستگاه وسایط نقلیه سبک و سنگین و فرسودگی جاده و کم عرض بودن آن، روزانه شاهد تصادفات ناگوار و استهلاک خودروهای عبوری در آن هستیم.

خوشبختانه اخیرا در نشست مقامات استان و شهرستان بستان‌آباد مقرر شد این جاده از سوی راه و شهرسازی استان دوبانده شود و علاوه بر آن ورود و خروج خودرو و کامیون از اتوبان پیامبر اعظم (ص) با ایجاد رمپ استاندارد صورت گیرد. حقیقت این است که هم اکنون با اتصال بلوار خاوران به بلوار ورودی باسمنج در واقع این دو شهر به هم وصل شدند و با وصل بلوار ستارخان از خروجی باسمنج به پلیس راه، کلانشهر تبریز از طریق بلوارها و جاده‌ی دو بانده به پلیس راه میانه وصل خواهد شد و علاوه بر تسریع حمل و نقل جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت و کاهش تصادفات مناطق شرقی کلانشهر تبریز به رشد و شکوفایی می‌رسند و بر اهمیت و شکوه شهرهای تبریز و باسمنج افزوده خواهد شد.

ان شاء الله امید می‌رود با همکاری و هماهنگی معاونت عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی و اداره‌ی کل راه و شهرسازی و شهرداران باسمنج و تبریز هر چه سریعتر شاهد تحقق این آرزوی بزرگ باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});