• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
8

نماینده تبریز: پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 109604
  • 06 تیر 1402 - 13:42
نماینده تبریز: پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی
یاز اکو - رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در حوزه های انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، اهر و هریس و همین طور مراغه و عجب شیر داده شده و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: با افزایش چهار نماینده به تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی حوزه های انتخابیه آنها اصلاح می شود.

وی افزود: شرایط اصلاح بدین ترتیب است که حوزه انتخابیه آذرشهر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو جدا و با عنوان حوزه انتخابیه آذرشهر تشکیل می شود و یک نماینده به آن اختصاص می یابد.

حجت الاسلام تاج الدینی ادامه داد: حوزه انتخابیه اسکو از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر جدا و حوزه انتخابیه اسکو تشکیل و یک نماینده به آن اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: حوزه انتخابیه هریس از حوزه انتخابیه اهر و هریس جدا و به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اضافه می شود.

وی گفت: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذشهر به حوزه انتخابیه تبریز و هریس اصلاح و با افزایش یک نماینده تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز و هریس از ۶ به هفت نماینده افزایش می یابد.

وی ادامه داد: تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از یک نفر به ۲ نفر افزایش می یابد.

حجت الاسلام تاج الدینی یادآور شد: با توجه به اصل ۶۴ قانون اساسی امکان افزایش ۴۰ نماینده به دوره دوازدهم و ۲۰ نماینده به دوره سیزدهم مجلس شورای اسلامی و با توجه به جایگاه تاریخی تبریز و با لحاظ و رعایت عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و تاریخی آذربایجان شرقی این پیشنهاد برای اصلاح جدول حوزه های انتخابیه ارایه و به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تحویل شد.

وی اضافه کرد: این پیشنهاد با مشارکت دکتر روح الله متفکر آزاد(عضو هیات رییسه و نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر)، دکتر محمدحسین فرهنگی( نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر) و جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ارایه شد که به زودی به جریان می افتد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});