به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آژانس خبری تحلیلی سخن، هوشنگ پاکدل افزود: بطوریکه مردم از شیب و فراز غیراستاندارد، نبود راهداری درمحل، عدم وجود روشنائی و همچنین عدم وجود گاردریل های کناری ناراضی بودند.
پاکدل ادامه داد: پروژهای که گفته میشود با بهرهبرداری از آن بار سنگین ترافیکی تبریز _آذرشهر تا حدودی کاسته شده است.
وی تاکید کرد: شایان ذکر است با گذشت زمان، ما شاهد افزایش تردد از مسیر آزاد راه سهند خواهیم بود که باعث کاهش بار ترافیکی بیشتری، خصوصا در ورودی شهر تبریز درمنطقه دیزل آباد و همچنین کاهش تصادفات در جاده فعلی خواهیم بود که بسیار برای آسایش مردم ضروری و با ارزش خواهد بود.
پاکدل در رابطه با مشکلات این آزادراه بیان داشت: ولی متعاقبا بار ترافیکی در مسیر ترددی منطقه لاله، بدلایلی که مطرح میکنیم در آینده نه چندان دور افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و در روانی ترافیک منطقه نیز تاثیر گذارخواهد بود.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه معبرهای موجود در منطقه لاله اغلب معبرهای محلی هستند لذا شهردار محترم تبریز از هم اکنون باید پیش بینی و تمهیدات لازم برای موارد زیر را انجام دهد:
۱- تملک و اصلاح معبرهای محلی مرتبط را در اولویت قرار داده تا روانی ترافیک در منطقه لاله و مسیر های دسترسی لاله به اتوبان شهید کسائی و دسترسی از شهید کسائی به لاله و آزاد راه سهند و بالعکس براحتی انجام گردد.
۲- اصلاح و تکمیل تقاطع غیر همسطح در نقطه اتصال اتوبان شهید کسائی با آزاد راه تبریز- سهند
پاکدل افزود: البته برای این منظور قبلا توسط شرکت مهندسین مشاور ذیصلاحی که بعنوان دستگاه نظارت آزادراه سهند انجام وظیفه می کرد، تقاطع غیر همسطح موصوف را بخوبی مطالعه و ارائه طرح کرده است؛ ولی متاسفانه اجرا نگردیده است.
وی در پایان تاکید کرد: از مسئولین محترم خصوصا متولی ساخت آزادراه تبریز- سهند، جناب آقای مصطفوی درخواست میکنیم با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در جهت روانی ترافیک در منطقه، رفاه، آسایش و امنیت شهروندان عزیز تقاطع مذکور را با لوپ و رمپ های کامل را در اولویت کاری خود قرارداده و احداث نمایند. برای این منظور پیگیری موارد فوق در شورای عالی ترافیک استان ضروری است.