• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
19
شهرداری منطقه 7 تبریز در گفتگو با یاز اکو خبر داد:

ساماندهی میوه‌فروشان اتوبان کسایی با احداث بزرگترین باغ میوه شهرداری کشور

  • کد خبر : 11122
  • 25 فروردین 1400 - 14:45
ساماندهی میوه‌فروشان اتوبان کسایی با احداث بزرگترین باغ میوه شهرداری کشور
یاز اکو- شهردار منطقه 7 تبریز هدف از احداث اولین و بزرگترین باغ میوه کشور در تبریز را ساماندهی میوه‌فروشان حاشیه‌ی اتوبان کسایی و توسعه‌ی فضای سبز دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، خبر احداث اولین و بزرگترین باغ میوه کشور در تبریز در نگاه اول این سوال را به وجود می‌آورد که آیا به‌راستی باغ میوه‌ی تبریز، بزرگترین و نخستین باغ میوه در کشور است؟

شهردار منطقه ۷ تبریز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یاز اکو در پاسخ به سوال مذکور با بیان اینکه این باغ میوه در ۳۵ هزار متر از باغات لاله ساخته خواهد شد، گفت: ما این ادعا را نداریم که بزرگترین یا اولین باغ میوه احداث شده در کشور هستیم، بهتر است گفته شود، اولین و بزرگترین باغ میوه کشور که توسط شهرداری‌ها ساخته شده است.

محمدعلی سلیمی ادامه داد: قبل از ما در موارد مشابهی از جمله در اورمیه باغ توت احداث شده است، حتی در خود تبریز، قبلا باغ‌های توت وجود داشت، یا همین الان هم باغ صبا در تبریز را داریم که دیوارکشی شده و حالت خصوصی پیدا کرده است. اما تفاوت اساسی پروژه‌ی فعلی در این است که این باغ میوه در اختیار عموم مردم قرار دارد.

وی گفت: اولین هدف ما از احداث باغ میوه در باغات لاله در درجه‌ی اول، ساماندهی میوه‌فروشان حاشیه‌ی اتوبان کسایی و به تبع آن کاهش خطر تصادف جاده‌ای در آن مسیر است.

سلیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کاشت درختان مثمر افزود: یکی دیگر از مسائلی که در ایجاد باغ میوه مد نظر بود، توسعه‌ی فضای سبز همراه با کاهش هزینه‌های نگهداری بود. به طوریکه با این کار علاوه بر تسویه‌ی هوا، فضای سبز دارای کارآیی بوده و هزینه‌ی دائمی اضافی نگهداری برای شهرداری تحمیل نمی‌کند.

شهردار منطقه ۷ افزود: در این باغ میوه علاوه بر فعالیت‌های تخصصی باغبانی و عرضه‌ی مستقیم میوه‌جات در باغات لاله، امکانات تفریحی متنوع برای استفاده عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای شروع نهال‌های میوه‌های گیلاس، آلبالو، زردآلو، انواع سیب و حتی بادام کاشت خواهد شد، اما ثمره دادن درختان میوه حداقل شش سال زمان نیاز دارد، افزود: تا آن زمان به کاشت فلفل و گوجه که مختص باغ‌های لاله است برای عرضه به عموم اکتفا می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});