• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

  • کد خبر : 1117
  • 04 بهمن 1399 - 11:43
بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر باند از راه‌های استان از سوی اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک‌پاشی شد.

 به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده روز شنبه اظهار کرد: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در محورهای استان یک هزار و  ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورداستفاده قرار گرفته است.

وی گفت: درحال حاضر تمامی راه‌های شریانی و اصلی آذربایجان شرقی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد و تنها ۱۲۵ راه روستایی مسدود در مناطق سخت عبور شهرستان‌های تبریز، اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می شود در سریع ترین زمان این راه‌ها نیزبازگشایی شود.

علیزاده با بیان اینکه بیشترین میزان برف روبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان آباد بوده است، خاطرنشان کرد: در این ایام نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودرو گرفتار دربرف وکولاک کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

علیزاده راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: هم استانی های عزیز می توانند جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها وشرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست، اقدام کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});