• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

کاهش ۳۳ درصدی صادرات پایانه مرزی بیله سوار

  • کد خبر : 1125
  • 04 بهمن 1399 - 12:23
کاهش ۳۳ درصدی صادرات پایانه مرزی بیله سوار
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۱ هزارو ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش یازاکو به نقل خبرگزاری فارس، کلیم‌الله وثوقی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از این میزان بیش از ۲۴۲ هزار تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۵۷۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزار تن کالا توسط ۴۶۲ دستگاه کامیون‌های گرجی و سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در ۱۰ ماه گذشته عنوان کرد.

وی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و ادامه داد: در مدت یاد شده حدود ۱۵۵ هزار تن کالا توسط ۶ هزار و ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی با بیان اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته، گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار به طور مرتب جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});