• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

ضرورت استفاده از قابلیت های ملی و بین المللی برای شکوفایی ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 1140
  • 04 بهمن 1399 - 12:56
ضرورت استفاده از قابلیت های ملی و بین المللی برای شکوفایی ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: قابلیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است و باید از همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای شکوفا شدن این پتانسیل و توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در حوزه معدن تلاش شود.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، تقی نبئی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: آذربایجان غربی علاوه بر ظرفیت‌های معدنی قابل توجه، جایگاه جغرافیایی منحصر به فردی نیز دارد که بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: قابلیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است و باید از همه ظرفیت ملی و بین‌المللی برای شکوفا شدن این ظرفیت و توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا در حوزه معدن تلاش شود.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با وجود بهره‌مندی استان از ظرفیت‌های مختلف معدنی، این پتانسیل‌ها به دلایل مختلف به درستی شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: مشکلات قانونی، ورود افراد غیر متخصص و کارنابلد و نبود نظارت باعث شده تا معدن نقش مهمی‌در اقتصاد استان نداشته باشد.

محمدمهدی شهریاری یکی از راهکارهای شکوفایی معدنی و فعال‌سازی معادن راکد را فراهم‌سازی بستر برای ورود متخصصان این حوزه دانست و ادامه داد: به دلیل ورود افراد غیرمرتبط و نیز نبود سرمایه و دانش لازم علاوه بر اینکه در برخی مناطق طبیعت تخریب شده، بهره‌وری لازم نیز به دست نیامده است.

وی ادامه داد: نظام مهندسی معدن به جهت بهره‌مندی از کارشناسان تحصیل کرده و متخصص باید بیش از این در شکوفایی معدنی نقش‌آفرین باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از نبود یک رویه قاعده‌مند مبتنی بر قانون در شناسایی و بهره‌برداری از معادن تصریح کرد: با رویه‌های فعلی هیچگاه بهره‌وری درست و اشتغال واقعی در حوزه معدنی تحقق نمی‌یابد.

شهریاری ظرفیت اشتغال معدنی در استان را بالا دانست و افزود: در حال حاضر، ۵ هزار نفر در بخش معدنی استان فعالیت دارند که متاسفانه متناسب با ظرفیت‌های معدنی نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});