• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4

ترکیه از ارمنستان خواست از “گام های تحریک آمیز” خودداری کند

  • کد خبر : 114588
  • 23 مرداد 1402 - 20:15
ترکیه از ارمنستان خواست از “گام های تحریک آمیز” خودداری کند
یازاکو_وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد :ترکیه تحولات کریدور لاچین را از نزدیک دنبال می کند و از ارمنستان انتظار دارد از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح این وزارتخانه گفت : «ترکیه بحث‌های طولانی مدت در مورد جاده لاچین را از نزدیک دنبال می‌کند و نگرانی‌های مشروع آذربایجان در این زمینه را درک می‌کند».

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه این نگرانی‌هایی که آذربایجان از مدت‌ها پیش با صدای بلند بیان می‌کرد مورد توجه قرار نگرفت و در نتیجه آذربایجان اقداماتی را که مناسب می‌داند در چارچوب حقوق حاکمیتی خود انجام می دهد.

 

آذربایجان از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که اظهارات ضد آذربایجانی داشته اند خواسته است تا به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.

علیرغم مذاکرات جاری در مورد توافقنامه صلح پس از جنگ در سال ۲۰۲۰، تنش ها بین باکو و ایروان در ماه های اخیر در مورد جاده لاچین و همچنین ایجاد یک پاسگاه مرزی توسط آذربایجان در این جاده افزایش یافته است.

 

ترکیه گفت: انتقادات علیه آذربایجان در مورد جاده لاچین توجیهی ندارد.

این بیانیه وزارتخانه افزود: باکو با حسن نیت “حداکثر تلاش” را در زمینه ملاحظات بشردوستانه از جمله حمل و نقل پزشکی انجام می دهد.

ترکیه معتقد است برای تامین صلح و ثبات در منطقه باید از تمامیت ارضی، حاکمیت و تلاش های بشردوستانه آذربایجان حمایت شود و از اقداماتی که اوضاع را تشدید می کند، پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});