• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

۲۶۱ واحد صنفی متخلف کرونایی در آذربایجان‌شرقی پلمب شد

  • کد خبر : 1151
  • 04 بهمن 1399 - 16:55
۲۶۱ واحد صنفی متخلف کرونایی در آذربایجان‌شرقی پلمب شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای پنج هزار و ۲۲۳ واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۲۶۱ واحد متخلف نیز پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، عباسعلی درستی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: ۴۸۹ تیم نظارت با ۲ هزر و ۳۴۳ نفر در استان تشکیل شده که از این تعداد یک هزار و ۳۴۳ نفر از اعضای بسیج، ۴۱۹ نفر از اعضای بهداشت و ۲۳۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر و ۱۵ نفر نیز از نیروهای دفاتر خدمات سلامت هستند.

وی اضافه کرد: در این راستا، ۲ هزار و ۹۰ بازدید مشترک،  ۳۷ هزار و ۸۴۷ بازدید توسط نیروهای بهداشت، ۳۰ هزار و ۷۶۳ بازدید توسط بسیج، ۱۳ هزار و ۸۵۹ بازدید توسط هلال احمر، یک هزار و ۳۵ بازدید توسط دفاتر خدمات سلامت و ۱۲۹ بازدید توسط سایر نیروها انجام گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: یک هزار و ۵۹۵ تیم حمایتی با سه هزار و ۹۸۲ عضو فعال هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ نفر از اعضای بسیج و ۲۳ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان و مابقی نیز از نیروهای بهداشت، سفیران سلامت و مراقبان سلامت می باشند.

وی ادامه داد: تا کنون برای ۲۵ هزار و ۱۶ خانوار بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

درستی گفت: تیم های مراقبتی نیز با پنج هزار و ۶۹۳  نفر عضو در استان تشکیل یافته که ۲ هزار و ۶۷۸ نفر از اعضای بسیج، ۳۱ نفر از جمعیت هلال احمر و ۲ هزار و ۳۴ نفر از نیروهای بهداشت و ۹۵۲ نفر نیز رابطان سلامت و سفیران سلامت هستند.

وی اظهار کرد: همچنین تا کنون ۱۰  هزار و ۹۶۵ تست سریع توسط تیم های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده ۲۶ هزار و ۹۵۸ نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۲ تیم مراقبت در منزل با ۳۱۶ نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم ها یک هزار و  ۶۶۵  تست سریع در خانه انجام شده  ۱۲۸ نفر مورد مثبت شناسایی شده و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز مراقبت انجام شده است.

وی با اشاره به میزان تست هایی که از ابتدا تا کنون انجام شده گفت: از ابتدای بیماری کرونا تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۴۳ هزار تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۵۲ هزار مورد مثبت بوده است.

درستی ادامه داد: از ابتدای آذرماه تا ۳۰ دی ماه نیز که طرح شروع شده ۳۳ هزار و ۳۹۶ تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۱۱ هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز ۲ هزار و ۴۹۵ نفر قرنطینه شدند که ۶۰ درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده اند.

وی با بیان اینکه در مورد شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی در استان عملکرد خوبی ارایه شده، اظهار کرد: در هفته اول دی ماه به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت ۳.۹ نفر از اطرافیان شناسایی می شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به ۹ نفر افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});