به گزارش پایگاه خبری یازاکو، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی و مهم دستگاه قضایی در کنار مردم بودن، است، اظهار کرد: حفظ کرامت ارباب رجوع ولو اینکه آن فرد مجرم باشد و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی در اولویت امور تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی افزود: در راستای سیاست های تحولی قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت ارباب رجوع و نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی و حل و فصل مشکلات شهروندان، بیش از هشت هزار دیدار مردمی طی سال گذشته در آذربایجان شرقی برگزار و با همت و تلاش همکاران قضایی و اداری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مشکلات قضایی افزون بر ۳۲ هزار نفر از مراجعان دستگاه قضایی بررسی و دستورات لازم صادر شد.
خلیل اللهی ادامه داد: از مجموع دیدارهای انجام شده فوق، تعداد پنج هزار و ۴۲۵ فقره پرونده از طریق دادگستری مرکز آذربایجان شرقی در قالب ۵۶۰ دیدار مردمی با همت و تلاش همکاران حوزه ریاست، معاونان قضایی و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان بررسی شد.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲۶ هزار و ۴۴۸ فقره پرونده نیز با همکاری و تلاش همکاران قضایی سایر شهرستان های استان در قالب هفت هزار و ۶۵۲ جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع و ارتباط نزدیک و مستمر با آحاد مردم را از رویکردهای مهم و محوری دستگاه قضایی عنوان و اضافه کرد: در این راستا موضوع ملاقات های حضوری و عمومی با ارباب رجوع در دادگستری استان با جدیت دنبال می شود.
وی رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی را روز به روز در حال افزایش ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نظرسنجی ها و تغییرات انجام شده در این قوه و تغییر برخی رویکردها و نیز مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی، اعتماد عمومی و رضایت آحاد مردم از عملکرد دادگستری ها بیشتر شده است.
سال گذشته مشکلات قضایی بیش از ۳۲ هزار نفر در آذربایجانشرقی بررسی شد
یازاکو _ رییس کل دادگستری آذربایجانشرقی : طی سال گذشته مشکلات و مسایل مختلف حقوقی و قضایی ۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر از مردم استان در قالب دیدارهای حضوری بررسی شد.
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11668
- ارسال توسط : darvazeban2
- بدون دیدگاه