• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
7

جیحون بایراموف خطاب به امیرعبداللهیان: تجزیه طلبان قره باغ در حال خلع سلاح هستند

  • کد خبر : 118509
  • 02 مهر 1402 - 10:30
جیحون بایراموف خطاب به امیرعبداللهیان: تجزیه طلبان قره باغ در حال خلع سلاح هستند
یاز اکو- جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بیزیم مدیا، در این دیدار طرفین در مورد مسائل همکاری های دوجانبه و چندجانبه بین دو کشور و همچنین آخرین وضعیت منطقه تبادل نظر کردند.

در این دیدار پویایی روزافزون جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همکاری ها در زمینه های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه با خرسندی مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت دیدارهای سطح بالا و تماس های بین دولتی که در چند زمینه دیگر در چند وقت اخیر برگزار شده بود، تاکید شد.

جیحون بایراموف برای همکار ایرانی خود از تهدیدات صلح و امنیت منطقه ای ارمنستان و رژیم جعلی که این کشور در اراضی جمهوری آذربایجان خلق کرده بود مطلع کرد. وی همچنین در مورد دلایل اجرای عملیات ضد تروریستی که در قلمرو حاکمیتی خود مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه اجرا می شود، صحبت کرد. ضمنا از اقدامات که برای خلع سلاح نیروهای مسلح غیرقانونی ارمنستان شزوع شده است به همکار ایرانی خود اطلاعاتی ارائه کرد.

بایراموف خاطرنشان کرد: ادغام مجدد ساکنان ارمنی منطقه قره باغ آذربایجان امروز در مرحله ای تاریخی قرار دارد، فرصت های امیدوارکننده ای در این راستا به وجود آمده است، نشست یئولاخ در ۲۱ سپتامبر در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و کمک های مربوطه نیز انجام شد.

در این دیدار درباره مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه طرفین نیز تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});