• امروز : شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 22 June - 2024
6

سیل به پنج روستای مشگین‌شهر خسارت زد

  • کد خبر : 119634
  • 12 مهر 1402 - 13:30
سیل به پنج روستای مشگین‌شهر خسارت زد
یاز اکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های شب گذشته در پنج روستای بخش مرادلو در مشگین‌شهر هستند، به شهروندان توصیه کرد با توجه به هشدارهای هواشناسی و حاکمیت سامانه بارشی توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا ، مهدی خدمتی روز چهارشنبه در بازدید از روستای سیل‌زده مرادلوی مشگین‌شهر اظهار کرد: از چند روز پیش به‌طور مکرر با هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، بر لزوم اتخاذ تدابیر ایمنی برای به حداقل رساندن خسارت‌های سیل در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شهرستان مشگین‌شهر اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به آمادگی بخشداران و فرمانداران مشگین‌شهر در این زمینه گفت: با توجه به این اقدامات، میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل در پنج روستای مشگین‌شهر اندک و جزیی پیش‌بینی می‌شود.

جان باختن یک زن عشایری در ارتفاعات مرادلو

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به جان باختن یک زن عشایری در ارتفاعات روستای گلسن گورسن بخش مرادلو و نیز تلف شدن بیش از ۱۵۰ راس از احشام وی در اثر سیل دلیل این موضوع را بی‌احتیاطی متوفی ذکر کرد.

خدمتی در عین حال به شهروندان توصیه کرد با توجه به هشدارهای هواشناسی و بارش‌ها در استان حتما توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیل‌ها خودداری کنند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان، خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

خردادماه امسال نیز سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});