• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
8

تحول تکنولوژیک در ساخت پل‌های شهری تبریز/ تقاطع معلم، نخستین روگذر با فناوری سگمنتال

  • کد خبر : 120613
  • 20 مهر 1402 - 14:00
تحول تکنولوژیک در ساخت پل‌های شهری تبریز/ تقاطع معلم، نخستین روگذر با فناوری سگمنتال
یازاکو - با احداث روگذر معلم با فناوری سگمنتال، کلانشهر تبریز نیز به جمع استفاده کنندگان از این تکنولوژی پیشرفته می پیوندد.

روگذر میدان معلم یکی از پروژه های فرامنطقه ای شهرداری منطقه ۵ است که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه چهار احداث و ضمن اتصال خیابان نظام پزشکی به چایکنار، ترافیک تقاطع معلم را مرتفع می‌کند.

پل روگذر میدان معلم ۳۵۰ متر طول و ۱۶ متر عرض دارد اما با احتساب رمپ های پیش بینی شده، طول این پل به ۸۰۰ متر رسیده و یکی از بزرگترین روگذرهای شهری تبریز خواهد شد.

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ در جلسه گزارش فنی این پروژه با اشاره به پیشینه اجرای پروژه های عمرانی در شهرداری تبریز اظهار داشت: با وجود سابقه و تجربه طولانی شهرداری تبریز در اجرای طرح های عمرانی، با اینحال استفاده از فناوری پیشرفته سگمنتال در ساخت پل های روگذر مورد استفاده قرار نگرفته بود.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های روز در پروژه های عمرانی طی سال های دور با احداث پل کابلی وارد دوره جدیدی شده بود اما این روند طی سال های قبل متوقف گردید.

پورخردمند با اشاره به تاکید شهردار تبریز بر لزوم بهره گیری از دانش نوین با هدف ارتقای کیفی در پروژه های عمرانی تصریح کرد: روگذر میدان معلم نیز به عنوان نخستین پل با فناوری سگمنتال در تبریز، با این هدف طراحی و در کمترین زمان ممکن به اجرا در خواهد آمد.

شهردار منطقه ۵ یادآور شد: این پروژه عظیم شهری با اعتباری بالغ بر ۲۹۶ میلیارد تومان قرار است تا سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

در همین حال، جواد فاتح، نماینده قرارگاه خاتم و مدیر پروژه روگذر معلم نیز در این جلسه با اشاره به مزایای اجرای پل با تکنولکژی سگمنتال گفت: به طور خلاصه کیفیت بالا، ظاهر زیبا، کاهش هزینه و زمان، کاهش خطرات انسانی و عدم نیاز به مسدودسازی مسیر مهترین دستاوردهای استفاده از این فناوری در ساخت پل های روگذر به شمار می رود.

وی ادامه داد: در این روش، نیازی به احداث پایه های متعدد برای عرشه پل نیست و قطعات بتنی روگذر با تکنولوژی های جدید و استفاده از کابل های مخصوص، به هم دوخته می شوند.

فاتح تصریح کرد: در این سیستم، نحوه چیدمان قطعات پل بر روی یک پایه به طول ۲۵ الی ۳۰ متر به گونه ای است که تعجب شهروندان عادی را بر می انگیزد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});