• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
9

افشاگری نشریه ارمنی: دلیل مهاجرت دسته جمعی ارامنه قره باغ!

  • کد خبر : 122619
  • 06 آبان 1402 - 12:00
افشاگری نشریه ارمنی: دلیل مهاجرت دسته جمعی ارامنه قره باغ!
یاز اکو- اهداف اصلی مهاجرت دسته جمعی ارامنه قره باغ از آذربایجان فاش شد. آنها از ایروان می خواهند که پس از ورود به ارمنستان برگه ای به آنها بدهند که برای گرفتن پناهندگی سیاسی از هیچ کشوری مشکلی نداشته باشند. ولی انگار محاسبات شان درست از آب درنیامد، پاشینیان انتظارات آنها را نقش بر آب کرد. بطوریکه پاشینیان به ارامنه‌ای که از قره باغ مهاجرت کرده‌اند، وضعیت پناهندگی موقت اعطا خواهد کرد. این امر باعث نارضایتی جدی ارامنه قره باغ شده و مورد استقبال قرار نگرفته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نشریه هراپاراک، ارامنه قره باغ مشتاقانه منتظر تصمیم دولت پاشینیان بودند، اما نتیجه نهایی آنها را ناامید کرد. ارامنه قره باغ از مقامات ارمنستان می خواستند که به آنها وضعیتی اعطا کنند که به آنها فرصت داده شود تا در هر کشوری درخواست پناهندگی سیاسی کنند.

این نشریه در ادامه می نویسد: تعداد بسیار کمی از ارامنه که امید خود را برای بازگشت به قره باغ از دست نداده بودند، دچار ناامیدی شدند. آنها بر این باورند که نیکول پاشینیان قرار نیست در آینده نزدیک به مسائل مربوط به بازگشت آوارگان به قره باغ بپردازد. در عوض سعی دارند از شر این سردرد خلاص شوند. پاشینیان با این کار، ارمنی های قره باغ را با از بین بردن امیدهایشان، به سرعت به سمت ترک ارمنستان سوق داده است. در کل مقامات ارمنستان قرار را بر این اصل گذاشته اند که “وقتی مردمی در قره باغ وجود ندارد، بنابراین مشکلی وجود ندارد”.

بخش قابل توجهی از ارامنه قره باغ که به ارمنستان نقل مکان کرده اند، ارمنستان را نیز ترک کرده اند و این روند ادامه دارد. اگرچه مقامات این کشور به دلیل وضعیت جدی جمعیتی در ارمنستان از آنها می خواهند در این کشور بمانند، اما به هیچ وجه نمی توانند آنها را در آنجا نگه دارند. در ارمنستان تنها کسانی می مانند که از قبل خانه دارند یا فرصت خرید آپارتمان دارند، بیشتر افراد مسن و کسانی که توانایی مالی ندارند در ارمنستان ماندگار شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});