مدیر انتشارات آذر توران در گفتگو با پایگاه خبری یازاکو در مورد روند جدید برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز گفت : نمایشگاه کتاب صرفا محل فروش کتاب نیست بلکه محل تعامل ناشرین با یکدیگر، مؤلفین، مخاطبان و … هست. حالا میگویند ما به شما غرفه میدهیم که شما در غرفههایتان بنشینید و کتابهایتان را صرفا نماایش دهید، اما فروش در سالن دیگر توسط خانه کتاب و کارمندان آن مجموعه انجام میگیرد که این مسئله به هیچ وجه منطقی نیست. وقتی در نمایشگاه کتاب مخاطب به غرفه ما می آید، به ایشان مشاوره میدهیم ، در مورد کتاب ها توضیح میدهیم و نهایتا کتابهای مختلفی پیشنهاد میدهیم و نهایتا فروش انجام میشود. مگر کارمند آن مجموعه به کتابهای ما اشراف دارد که بتواند این کارها را انجام دهد ؟
این ناشر کتابهای ترکی گفت : آیا واقعا لازم بود برای اجرای آزمایشی این مسئله در تبریز انجام شود ؟ نمیشد این روند ابتدا در یک شهر کوچک انجام میگرفت ؟ حتی ناشران تبریز با اداره ارشاد جلسه گذاشتند و پیشنهاد کردند حداقل بگذارید هر ناشری خواست مستقلا شرکت کند و هر کسی هم مایل بود از طرح جدید شما استفاده کند که متاسفانه به هیچ عنوان زیر بار نرفتند.
پور شریف در مورد اینکه برای اولین بار است که این مدل هایپرمارکتی برای نمایشگاه به صورت آزمایشی در تبریز انجام میشود افزود: اخیرا مدیرکل محترم ارشاد در نشست خبری خود در مورد نمایشگاه کتاب مطالبی عنوان کردهاند که هیچگونه تطابقی با شرایطی که در سامانه گذاشته شده است ندارد. در این سامانه به ما اعلام شده که بازپرداخت وجه کتاب بعد از کسر ۳۰-۴۰ درصد از قیمت روی جلد کتاب میسر خواهد شد. گرچه شفاها قولهایی میدهند که این درصد کمتر خواهد بود، ولی در حقیقت چیزی که ما تعهد میکنیم روی سایت مشخص است و بعدا هیچ اعتراضی به آنچه که تعهد کردهایم نمیتوانیم داشته باشیم. در سالهای قبل روال بر این بود که ما فقط ۱۰ درصد از روی جلد کتاب کسر میکردیم و بقیه تخفیف از طریق بودجه های حمایتی دولت تامین شد اما حالا نه تنها کمک هزینهای پرداخت نمیشود بلکه ۱۰ درصد هم برای هزینه های اجراییشان برداشت میکنند . اگر قرار است به جای اینکه یارانه ای به ناشر پرداخت شود از ایشان ۱۰ درصد هم به عنوان هزینه گرفته شود، هر شخص یا بنگاه تجاری میتواند این نمایشگاه را برگزار کند .
وی در پایان با اظهار تاسف از چنین روندی گفت : متاسفانه ما و برخی دیگر از ناشران فعال استان بعد از اینکه دیدیم انتقاداتمان به روند جدید نمایشگاه کاری از پیش نمیبرد، قید نمایشگاه امسال را زدیم. این در حالی است که بعد از چهار سال تعطیلی نمایشگاه کتاب چشم امید ناشران برای فروش آثارشان در این نمایشگاه بود که متاسفانه از این امکان هم محروم شدند .
اعتراض برخی از ناشران تبریز به روند جدید نمایشگاه کتاب / نمایشگاه صرفا محل فروش نیست، محل تعامل با مخاطب است
مدیر انتشارات آذر توران در گفتگو با پایگاه خبری یازاکو در مورد روند جدید برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز گفت : نمایشگاه کتاب صرفا محل فروش کتاب نیست بلکه محل تعامل ناشرین با یکدیگر، مؤلفین، مخاطبان و ... هست. حالا میگویند ما به شما غرفه میدهیم که شما در غرفههایتان بنشینید و کتابهایتان را صرفا نماایش دهید، اما فروش در سالن دیگر توسط خانه کتاب و کارمندان آن مجموعه انجام میگیرد که این مسئله به هیچ وجه منطقی نیست. وقتی در نمایشگاه کتاب مخاطب به غرفه ما می آید، به ایشان مشاوره میدهیم ، در مورد کتاب ها توضیح میدهیم و نهایتا کتابهای مختلفی پیشنهاد میدهیم و نهایتا فروش انجام میشود. مگر کارمند آن مجموعه به کتابهای ما اشراف دارد که بتواند این کارها را انجام دهد ؟
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123649
- ارسال توسط : darvazeban2
- بدون دیدگاه