• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

دولت قانون یارانه کالایی را بصورت کامل اجرا نکرد/ “مسکن انقلاب” دو برابر مسکن مهر پیش بینی شده است

  • کد خبر : 1243
  • 05 بهمن 1399 - 11:26
دولت قانون یارانه کالایی را بصورت کامل اجرا نکرد/ “مسکن انقلاب” دو برابر مسکن مهر پیش بینی شده است
یاز اکو- نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس گفت: دولت در قالب یارانه کرونایی این یارانه ها را پرداخت کرد اما دولت این قانون را بصورت کامل اجرا نکرد، جامعه هدف ما 60 میلیون نفر بود اما دولت به 34 میلیون نفر این یارانه را پرداخت کرد.

 به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، “سید محمدرضا میرتاج الدینی” در رابطه با شاخص ترین اقدام مجلس در زمینه معیشتی، اقتصادی گفت: طرح یارانه کالایی را در مجلس پیگیری کردیم و در ابتدای مجلس یازدهم مسائل را اولویت بندی کردیم، حمایت معیشتی از مردم در قدم اول جز اولویت های مجلس بوده است و در کمیسیون برنامه و بودجه یارانه کالایی را تصویب کردیم بمدت شش ماه که در چهار ماه مانده به پایان سال تصویب شد.
وی افزود: دولت در قالب یارانه کرونایی این یارانه ها را پرداخت کرد اما دولت این قانون را بصورت کامل اجرا نکرد، جامعه هدف ما ۶۰ میلیون نفر بود اما دولت به ۳۴ میلیون نفر این یارانه را پرداخت کرد.
نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس گفت: در گام دوم این طرح حمایت معیشتی یک کاسه کردن یارانه بگیران جامعه و افزایش نسبی آن بر یارانه های دیگر که اعمال خواهد شد و گام سوم که بسیار حیاتی و زیربنایی تر است نیاز به همسویی و همجهتی بین مجلس و دولت است که عزم مشترک بین مجلس و دولت را می طلبد که به سال بعدی خواهد ماند برای دولت آینده.
وی با اشاره به دیگر طرح های معیشتی مجلس گفت: طرح جهش تولید مسکن یکی دیگر از اقدامات مجلس یازدهم بود که تصویب شد و در ادامه در راستای حمایت از اجاره نشینان طرح مالیات بر خانه های خالی تصویب شد و در دست اجرا است.
تاج الدینی ادامه داد: طرح مسکن انقلاب دو برابر مسکن مهر پیش بینی شده است؛ مسکن مهر در دو وجه خانه اولی ها و خانه روستائیان است اما در این طرح علاوه بر این دو مورد بافت های فرسوده شهر ها و حاشینه نشینی ها نیز مدنظر است که باید به مسکن استاندارد برسند، نرخ زمین در مسکن انقلاب به حداقل قیمت خواهد رسید خصوصا برای خانه اولی ها یا حاشیه نشینان به حداقل قیمت یا رایگان در اختیار آنها خواهد گرفت.
وی درباره تصویب طرح مجلس درباره اینکه وضعیت نامزد های انتخابات شورای شهر از اطلاعات سپاه استعلام خواهد شد، گفت: کلیات این طرح تصویب و به کمیسون رفته است، استعلام از مراکز چهارگانه انجام خواهد شد که هنوز نهایی نشده است و به قانون تبدیل نشده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});