• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور در سالجاری

  • کد خبر : 12533
  • 06 اردیبهشت 1400 - 12:30
اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور در سالجاری
یاز اکو - مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی کشور گفت: با تامین اعتباری که در سالجاری دریافت خواهد شد، امکان اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور میسر شده و فرصت مناسبی برای بهره برداران جهت مشارکت در این پروژه‌ها و استفاده از علم روز در کشاورزی نوین به بهره مندی ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدجواد صالحی نژاد در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با قدردانی از همکاری و حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی در غرب و شمال غرب کشور، افزود: با حمایت‌های ریاست و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان در اجرای پروژه‌های مرتبط در آذربایجان شرقی، هرگز دچار مشکل اساسی نبوده‌ایم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، اقدامات در زمان مناسب اجرا و به بهره برداری رسیده و تولید ملی کشور خود را نشان داده است.

وی گفت: ما به عنوان مجری طرح با پیمانکاران، تعهد و قرارداد مشخصی تعیین کرده‌ایم و بر اساس همین قرارداد، اگر تامین اعتبار انجام بگیرد، در مدت دو الی سه ماه امکان تحویل موقت پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌ها، حدود ۱۳۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری تحویل داده شده و پس از رفع مشکلات به مرحله بهره برداری رسیده است که موجب دلگرمی خواهد بود. ۸۰۰ هکتار دیگر نیز توسط رهسرا در حال تحویل است.

صالحی نژاد تاکید کرد: بعد از اجرای تعهدات دو طرفه بین مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و پیمانکاران امکان واگذاری مابقی اراضی نیز وجود خواهد داشت و قبل از آن به دلیل نواقص و عدم تامین منابع و بسته نشدن پرونده قرارداد، امکان واگذاری وجود ندارد.

وی در خصوص واگذاری طرح‌ها در شرایط فعلی، گفت: اکنون مشکل راکد ماندن پروژه، به خاطر نبود منابع مالی در اجرای مابقی پروژه است اما پیمانکار، مشاور و باقی عوامل سرکار خود حاضر هستند که با تامین منابع مالی می‌توان در عرض دو یا سه ماه پروژه را تکمیل و ارائه داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});