• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

بودجه پنج هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورا شد

  • کد خبر : 1263
  • 05 بهمن 1399 - 13:16
بودجه پنج هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورا شد
شهردار تبریز بودجه پنج هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری این شهر را امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی تقدیم رییس شورا کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه ارایه بودجه سال آینده شهرداری به شورای اسلامی با بیان اینکه این بودجه بر اساس هشت محور تعیین شده در سند چشم انداز تعریف شده و ۱۱ برنامه کلان در آن پیگیری می شود، افزود: در بودجه سال آینده برای ۳۶ طرح شاخص این شهر یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت های الکترونیکی و فناوری شده است، اظهار داشت: در این بودجه ۶۰ درصد بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی و قطارشهری به عنوان نخستین طرح شهرداری مشخص شده است.

شهردار تبریز گفت: در این بودجه برای احیا و نگهداری بافت تاریخی تبریز، توسعه فضای سبز و کنترل و مدیریت ویروس کرونا اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.

شهین باهر با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ انقباضی و در راستای کاهش هزینه ها تدوین شده بود و مشارکت شهروندان در این زمینه مدنظر قرار داشت، ادامه داد: در سال ۹۹ حقوق کارکنان بیش از ۳۶ درصد افزایش یافت اما با کاهش هزینه های جاری این افزایش حقوق ها مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم شهرک خاوران، پارک بزرگ تبریز، اراضی سد امند و سایر طرح ها در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می شود، یادآوری کرد: در سال ۹۹ حدود ۴۰ پارک محلی در تبریز احداث شد که سعی می شود تا پایان سال تعداد این پارک ها به عدد ۶۰ برسد.

شهین باهر ادامه داد: ارائه خدمات محله‌ای در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده و تحقق بودجه شهرداری در سال جاری به سمت ۱۰۰ درصدی حرکت می‌کند.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه امید است بودجه تعریف شده واقع گرایانه بوده و تمام مواردی که در بودجه در نظر گرفته شده محقق شود، گفت: امید است تمامی برنامه های تعیین شده در بودجه سال ۱۴۰۰ به درستی انجام شده و شفافیت در بودجه نیز رعایت شود.

شهرام دبیری، با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری در زمینه تدوین تعرفه قابل تامل و قدردانی است، افزود: اقدامات اخیر شهرداری تبریز در خصوص برف روبی معابر و بازگشایی آن ها قابل قدردانی است.

وی از شهرداری خواست در برف‌روبی معابر از استانداردها پیروی کند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

خزانه دار شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ برای حمل و نقل عمومی و قطارشهری در نظر گرفته شده و در سال جاری نیز عمده بودجه حمل و نقل برای مترو صرف شده است، گفت: باید میزان هزینه کرد در مترو مشخص شود که چه مقدار موجب کاهش رفت آمد شخصی شده و چه مقدار از سهم حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده است.

غلامحسین مسعودی ریحان افزود: درآمد مترو تبریز روزانه ۱۲ میلیون تومان بوده که بعد از تصادف اخیر این مقدار به سه میلیون تومان کاهش یافته است و نظارت کافی بر قطارشهری تبریز نمی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});