• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

۴۱ طرح جهش تولید آذربایجان‌شرقی در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد

  • کد خبر : 1267
  • 05 بهمن 1399 - 19:20
۴۱ طرح جهش تولید آذربایجان‌شرقی در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۴۱ طرح جهش تولید استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده و تفاهمنامه پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود بهبودی روز یکشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان با ارایه گزارش آخرین اقدامات جهش تولید استان به احصا و نهایی سازی این طرح ها در چندین جلسه مدیریتی و کارشناسی اشاره کرد و افزود: طرح های مصوب جهش تولید به دستگاه های اجرایی استان و بانک های عامل ابلاغ شده است.

وی از پیگیری ابلاغ اعتبار و تخصیص ۷۲ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات برای این ۴۱ طرح جهش تولید در استان خبر داد و افزود: این رقم معادل ۳ واحد درصد سود تسهیلات اعطائی است که از طریق دولت در اختیار واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده فی‌ مابین دستگاه اجرائی و بانک عامل قرار می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۱ طرح جهش تولید استان در سامانه نیپا ثبت شده است، متذکر شد: با توجه به اینکه ارزیابی عملکرد جهش تولید استان از طریق سامانه نیپا صورت می گیرد، دستگاه های اجرایی استان باید اهتمام و دقت لازم را در تکمیل این سامانه داشته باشند.

بهبودی همچنین از پیگیری چهار طرح مهم کشاورزی و تامین برق شهرک های صنعتی استان جهت تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور توسط استاندار خبرداد.

پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گزارشی از طرح های مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰ ارایه کرد و گفت: این طرح ها با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، نظریه پایه توسعه و سند آمایش، سند ملی توسعه استان و اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های بودجه سال ۱۳۹۹ انطباق حداکثری دارد.

گزارش میزان درآمدها، صادرات و ارزآوری واحدهای دارویی استان، میزان تحقق درآمدهای مصوب سال ۱۳۹۹، طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید سال ۱۳۹۹ و تبیین چارچوب امضای طرح های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});