• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
6

پیش‌بینی قیمت دلار فردا دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

  • کد خبر : 127998
  • 28 آذر 1402 - 13:15
پیش‌بینی قیمت دلار فردا  دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
یاازکو-قیمت دلار امروز کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. افت قیمت این اسکناس در حالی رخ داد که معامله‌گران بازار ارز چسبندگی دلار به کف کریدور ۵۰ هزار تومانی را خواست صرف سیاست‌گذار می‌دانند. آنها معتقدند ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و بازار در بی‌خبری است و احتمال رشد قیمت این اسکناس منتفی است.

به گزارش یازاکو به نقل از تجارت نیوز، بازار ارز در حالی نخستین روز هفته را پشت سر گذاشت که بازار، نیمه‌تعطیل و معاملات کم‌حجم بود. این اسکناس در بازار پشت خطی روز گذشته نیز کاهش محدودی داشت و بازارهای همسایه نیز با روند نزولی قیمت دلار تهران همراهی کردند.

جناح کاهشی بازار ارز معتقد است دلار حرکت چراغ خاموش خود به سمت کریدور ۴۰ را آغاز کرده است. از سوی دیگر پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که قیمت دلار با ارزش ذاتی خود بیش از ۱۵ درصد فاصله گرفته و همین موضوع را دلیلی برای برگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی می‌دانستند. هر چند به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی گپ منفی دلار آغاز حرکت صعودی این اسکناس خواهد بود. آنها تایم فریم فعلی را زمان مناسبی برای برگشت قیمت دلار به کریدور پایین‌تر می‌دانند.

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به گرفتاری دلار در محدوده‌ای مشخص به تجارت‌نیوز گفت: «اخبار سیاسی و مسائلی نظیر جنگ غزه به این اسکناس روند ناچیزی داد؛ اما قیمت، دوباره به سطح ۵۰ هزار تومان برگشت. سطح تعادلی دلار در حال حاضر محدوده ۵۰ هزار تومانی است و هر چه قیمت از این محدوده پایین‌تر بیاید خرید را ارزشمند‌تر می‌کند. اما هر چه قیمت از این محدوده دور شود ریسک خرید را بالا می‌برد.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});