به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آرش محبینژاد، دبیر انجمن قطعهسازان:
تقاضای کاذب به دلیل شکاف قیمتی بین کارخانه و بازار، است و سودآوری زیادی برای شرکتکنندگان در لاتاری خرید خودرو دارد.
اگر وضعیت خودروسازان و قطعهسازان ما به گونهای بود که توانایی عرضه کافی داشتند مسلما تقاضا اشباع میشد و حتی بازار خودرو به رکود نسبی فرو میرفت.
برای تولیدکننده، تولید بیشتر صرفه اقتصادی ندارد و بیشتر خودروها با زیان تولید میشود بنابراین خودروسازان هر چه بیشتر بسازند بیشتر زیان میکنند.
از سوی دیگر نقدینگی کافی نیز وجود ندارد و وقتی نرخ نهادههای تولید طی دو سال به بیش از پنج برابر افزایش مییابد نقدینگی نیز باید پنج برابر شود در صورتی که چنین افزایش نقدینگی در صنعت خودرو نداشتیم.