• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی در اتاق تبریز

مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 12850
  • 08 اردیبهشت 1400 - 22:00
مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان آذربایجان شرقی برگزار شد
یاز اکو - هم‌زمان با هفته کارگر، مراسم تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان آذربایجان شرقی با نماینده مردم تبریز در مجلس،معاون سیاسی استاندار، مدیران کل ادارات استان و مسئولان انجمن‌های کارگری و کارفرمایی در محل اتاق تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، هم‌زمان با هفته کارگر، مراسم تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استانی با حضور زهرا ساعی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، علیار راستگو، معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، مدیران کل ادارات استان و مسئولان انجمن‌های کارگری و کارفرمایی در محل اتاق تبریز برگزار شد.

رئیس اتاق تبریز در سخنانی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه یادآور شد: دشمنان ایران در تلاش هستند که فروش نفت کشور را به صفر برسانند تا نتوانیم نیازهای اولیه مردم برای زندگی را تأمین کنیم. وی در این خصوص افزود: این حرکت ظالمانه در حق ملت ایران بدان جهت است که ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و نمی‌خواهیم زیر سلطه کشور دیگری باشیم.

یونس ژائله افزود: ایران علاوه بر منابع نفتی در حوزه‌هایی مانند معادن، فرش، صنایع خودروسازی، داروسازی و… ظرفیت‌های بالایی دارد که با بهره‌برداری بهینه از این پتانسیل‌ها می‌تواند نقشه دشمنان را با شکست مواجه کند.

او ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفاء نماید که در این زمینه همکاری مؤثر و مستمر سه ضلع مثلث؛ کارگران، کارفرمایان و دولت می‌تواند تحولات موردنظر در اقتصاد کشور را محقق سازد.

ژائله افزایش صادرات و ایجاد اشتغال را از اولویت‌های فعالان اقتصادی استان به‌منظور مواجه با شرایط سخت اقتصادی کشور خواند و در این خصوص خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت لازمه تحقق این امر حیاتی است که در همین راستا کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی می‌بایست در عرض ۶ ماه مهارت‌های لازم را فرا گیرند که نقش دولت و سازمان فنی و حرفه‌ای استان در این خصوص حائز اهمیت است و باید فعالیت‌های خود را در خصوص مهارت‌آموزی به جوانان و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی به‌منظور تولید محصولات باکیفیت مدنظر داشته باشند.

رئیس اتاق تبریز اراده بخش خصوصی به‌منظور توسعه استان را بی‌نظیر خواند و افزود: فعالان اقتصادی در بخش خصوص باید از سطح بنگاه‌های محلی خارج شوند و این با افزایش مهارت‌های پرسنل قابل تحقق است.

او با اشاره به اهمیت افزایش مهارت کارگران واحدهای تولیدی استان خاطرنشان کرد: برندهایی همچون تراکتورسازی تبریز، کفش، فرش و آجیل تبریز نشان‌دهنده وجود مهارت‌های کافی در صنعت گران این منطقه از کشور است که محصولات تولیدی را در گستره جهانی عرضه کرده و استاندارد کیفیت این محصولات در جهان با تولیدات تبریز ارزیابی می‌شود.

ژائله با اشاره به علل توسعه‌یافتگی کشور ژاپن گفت: با اینکه کشور ژاپن اقلیم سنگلاخی دارد که قابلیت کشاورزی چندانی هم ندارد، ولی با افزایش مهارت کارگران و ایجاد وجدان کاری، (کار به‌عنوان امری مقدس) توانسته به این درجه از توسعه نائل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});