• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
2

رئیس‌نیا: برای مهیا شدن فضای پژوهش حتی‌الامکان باید سانسور و فیلترینگ نباشد

  • کد خبر : 129117
  • 07 دی 1402 - 20:53
رئیس‌نیا: برای مهیا شدن فضای پژوهش حتی‌الامکان باید سانسور و فیلترینگ نباشد
یازاکو - استاد رحیم رئیس‌نیا در آیین بزرگداشت و تجلیل از خدمات علمی و فرهنگی وی، ضمن تشکر از حضار و برگزارکنندگان گفت: در هفته پژوهش قرار داریم و ما در حقیقت پژوهش را تجلیل می‌کنیم، بنده نیز خود را به عنوان شاگرد مکتب پژوهش می‌دانم و کشور ما به پژوهش نیاز دارد.  اما علاوه بر تجلیل از پژوهش باید فضا نیز برای پژوهش فراهم باشد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو ، رئیس‌نیا در آیین بزرگداشت و تجلیل از خدمات علمی و فرهنگی وی، ضمن تشکر از حضار و برگزارکنندگان گفت: در هفته پژوهش قرار داریم و ما در حقیقت پژوهش را تجلیل می‌کنیم، بنده نیز خود را به عنوان شاگرد مکتب پژوهش می‌دانم و کشور ما به پژوهش نیاز دارد.  اما علاوه بر تجلیل از پژوهش باید فضا نیز برای پژوهش فراهم باشد. برای مهیا شدن فضای پژوهش حتی‌الامکان باید سانسور و فیلترینگ نباشد. در جهان امروزی ما می‌توانیم خیلی از نقصانهای خود را با اینترنت جبران کنیم و من نیز به غیر از جستجوی مقالات و کتابها کار دیگری در اینترنت ندارم.

وی افزود:  از دیگر امکاناتی که برای پژوهش وجود دارد کتابخانه‌هایی است که با سنتی که برادران نخجوانی بنا نهاده‌اند و تمام سرمایه خود را در قالب کتابخانه در اختیار مردم گذاشته‌اند. خوشبختانه این سنت حسنه ادامه یافته است و افرادی همچون دکتر آبادیان، دکتر رفیعیان کتابخانه خود را به کتابخانه ملی اهدا نموده‌اند. همچنین کتابهای منحصر به فردی که دکتر جواد هیئت به کتابخانه تبریز اهدا نموده‌ بی‌نظیر است،  چرا که وی به جاهای مختلفی از جهان سفر کرده بود و به ایشان کتبی هدیه کرده بودند. علاوه بر این در این مجموعه بخشی از کتب پدر مرحوم ایشان میرزا علی هیئت نیز وجود دارد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۴۵ از پایان نامه را خود دفاع کرده‌است گفت:  آن سالها برای من نقطه عطفی بود و همکاری خود با نشریه آدینه و افرادی همچون صمد بهرنگی و بهروز دهقانی نیز در همان سالها رخ داده است. وی در پایان سخنانش با ذکر اینکه مسیر روی ما پژوهشگران هموار نیست افزود: برای تداوم این راه باید عشق داشت و ما این عشق را از مردم می‌گیریم.

شایان ذکر است این مراسم با همت بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی و با حضور دوستداران رئیس نیا در روز پنجم دی ماه منعقد گردید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});