به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح مدل سدان موسوم به SU7 – با SU مخفف Speed Ultra است.
لی جون، مدیر اجرایی این پروژه معتقد است، این خودرو از فناوری “موتور فوقالکتریکی” استفاده میکند که قادر به ارائه سرعتهای سریعتر از خودروهای تسلا و خودروهای برقی پورشه است.
وی در مراسم رونمایی این خودرو گفت: “با کار سخت طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ما به یکی از ۵ خودروساز برتر جهان تبدیل خواهیم شد که در تلاش برای ارتقای کلی صنعت خودروی چین است”
وی افزود: این برنامه ها شامل ساخت «یک ماشین رویایی قابل مقایسه با پورشه و تسلا» است.
همچنین انتظار می رود SU7 به دلیل سیستم عامل مشترک آن با گوشی های محبوب شیائومی و سایر دستگاه های الکترونیکی، برای مشتریان جذاب باشد.
بیل روسو، مدیر عامل شرکت مشاوره Automobility مستقر در شانگهای، گفت: شیائومی یک برند لوازم الکترونیکی مصرفی تثبیت شده با صدها میلیون طرفدار Mi یا اعضای اکوسیستم دستگاه های هوشمند آن است.
به این ترتیب، با تبدیل شدن خودرو به یک دستگاه هوشمند، آنها فرصت قابل توجهی برای شکست رقبا دارند.
جاه طلبی های لی نتوانست قیمت سهام شیائومی را افزایش دهد، با این حال، سهام این شرکت در فهرست هنگ کنگ از سودهای قبلی خود چشم پوشی کرد و ۰٫۳ درصد کاهش یافت.
پنجمین سازنده بزرگ گوشیهای هوشمند در چین، در بحبوحه تقاضای راکد برای گوشیهای هوشمند، به دنبال تنوع فراتر از کسبوکار اصلی خود به سمت خودروهای برقی است – طرحی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ ارائه شد.
ازدیگر شرکتهای فناوری چینی که با خودروسازان برای توسعه خودروهای برقی همراه شدهاند غول مخابراتی هوآوی است.
شیائومی متعهد شده است در طول یک دهه ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودرو سرمایه گذاری کند.
خودروهای این شرکت توسط واحدی از شرکت خودروسازی دولتی BAIC Group در یک کارخانه پکن با ظرفیت سالانه ۲۰۰۰۰۰ خودرو تولید خواهد شد.