• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

تجهیزات موردنیاز روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل تامین شد

  • کد خبر : 13105
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:00
تجهیزات موردنیاز روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل تامین شد
یاز اکو - استاندار اردبیل از تامین تجهیزات موردنیاز عملیات روسازی (ریل‌گذاری) و پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید دوره‌ای از پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه گفت: در بخش روسازی آخرین تجهیزات موردنیاز از جمله زیرکوبی و تنظیم خطوط به قطعات پروژه اضافه شده است و اولین دستگاه عملیات روسازی که قابلیت ریل‌گذاری و تنظیم خطوط بالایی را دارد به جمع دستگاه‌ها اضافه شده است.

 وی ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی و تعهد پیمانکاران پروژه عملیات روسازی و تکمیل پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل_ میانه تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در بخش عملیات روسازی نیاز به تقویت انتقال ریل و تراورس وجود دارد و این دو محصول در داخل کشور تهیه می‌شود، بیان کرد:  برای تهیه آن با ذوب آهن و سایر شرکت‌ها رایزنی شده تا سهمیه بیشتری برای استان اردبیل اختصاص دهند.

وی از پیشرفت عملیات روسازی و ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن میانه_ اردبیل خبرداد و افزود:  عملیات ریل‌گذاری از سال گذشته با تجهیز ماشین‌آلات روسازی آغاز شده و پیشرفت خوبی در مسیر مشاهده می‌شود.

بهنامجو تشریح کرد: در بخش زیرسازی نیز همه کارگاه‌ها فعال هستند و در حال حاضر عملیات اجرایی پل سارای با ۵۶۵ متر طول و با۹۵ متر دهنه که یکی از بزرگترین پل‌های کشور در حوزه راه‌آهن است پس از ۲ سال عملیات اجرایی تا خردادماه به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در طول مسیر اکثر پل‌ها، تونل‌ها و عملیات زیرسازی یا به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که انتظار می‌رود عملیات زیرسازی بیشتر قطعات تا خرداد و بخشی دیگر نیز تا اول شهریور ماه ۱۴۰۰به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه احداث پل آرپاچای بعنوان یکی از بزرگترین پل‌ها از لحاظ ارتفاع، ماه گذشته به اتمام رسید، گفت: در کل مسیر  ۴۵ کیلومتر ابنیه پل وجود دارد و ستون‌ریزی پل معرفت نیز به طول ۵۷۵.۴ متر انجام شده و تیرریزی آن نیز تا شهریور ماه به پایان می‌رسد.

استاندار اردبیل از تامین منابع مالی پروژه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبرداد و بیان کرد: امسال نیز در بودجه عمومی دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

بهنامجو با بیان اینکه این پروژه برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تا هفته آینده مبلغ مورد نظر جذب می‌شود و همچنین در ۲۰ روز آینده ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف بانک ملی تامین مالی می‌شود.

به گفته وی ، در ۲ ماه آینده نیز منابع مالی بانکی و بودجه دولتی دیگر بعد از تقسیم اعتبارهای سال جدید در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد تا در موعد مقرر عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});