• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5

آیین اختتامیه موسیقی فجر

  • کد خبر : 134243
  • 28 بهمن 1402 - 10:00
آیین اختتامیه موسیقی فجر
یازاکو - آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی، همزمان با سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و اجتماعی استان و اساتید عرصه فرهنگ و هنر، 29 بهمن در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، غلامرضا میرزازاده دبیر جشنواره موسیقی فجر استان در ابتدای مراسم در خصوص جشنواره تشریح کرد: سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی، همزمان با سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در ۵ روزبا حضور بالغ بر ۴۵۰ هنرمند برگزار شد. استان تهران با ۸۸ اجرا و آذربایجان شرقی با ۵۷ اجرا در رتبه دوم تعداد اجراها در کشور بود. به اظهار وی بخشی از جشنواره به سفارش مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، در شهرستان ها برگزار شد. دبیر جشنواره با اظهار خوشنودی افزود: در این دوره از جشنواره تجربه همکاری با بخش خصوصی و موسسات موسیقی را نیز داشتیم.

مسئولین پشتیبان هنر با اصالت

محمد حسین بلاغی کل ارشاد و فرهنگ استان آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار کرد: باعث سرافرازی ما است که در این دوره از این جشنواره بالغ بر ۴۵۰ هنرمند حضور داشتند و مایه افتخار است که در بین استانهای همجوار تنها استانی هستیم که این جشنواره را با این عظمت و شکوه برگزار می کنیم.

بلاغی در مراسم ضمن قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره تاکید کرد: ما همگی از دو نعمت برخوردار هستیم ، اول نعمت زندگی در شهر کهنسال تبریز و دوم داشتن چنین مسئولین استانی و نگاه آنها نسبت به اهالی هنر است.

وی همچنین بر تاکید استاندار جدید بر موسیقی استانی اشاره کرد و گفت: به جرئت میگوییم هر هنری که با حفظ اصالت جهت تعالی و پیشرفت مردم باشد، ما مسئولین با تمام توان پشتیبانی میکنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص آمار هنر استان گفت : در عرصه موسیقی بعد از تهران ، اولین استان در سطح کشوری هستیم ، همچنین در عرصه نمایش جزو سه استان اول کشور هستیم. ضمن اینکه در حوزه کتاب نسبت به سال قبل تعداد مجوزین کتاب ۱۸ ٪ افزایش یافته است .

هدف جشنواره ، موسیقی فاخر

تراب محمدی معاون سیاسی اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ادامه مراسم اختتامیه براهمیت هنر در کشور تاکید و تشریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ،هدف از برگزاری جشنواره های موسیقی که در واقع فستیوال ملی محسوب میشوند ، ایجاد موسیقی فاخر است ، موسیقی فاخر توسط انسانهایی به عمل می آید که روح بزرگ و نفس پاک داشته باشند .این نوع هنر حاصل پژوهش های علمی و اندیشه های عمیق است.

وی افزود : هدف جشنواره موسیقی فجر این است که دستاورد های فرهنگی و هنری و موسیقی کشور مورد توجه قرار بگیرد ، به جرئت میتوان گفت هیچ رویداد موسیقیایی مدون در سطح موسیقی فجر در سطح کشور وجود ندارد .

به اظهار تراب محمدی در چند ماه اخیر چندین جشنواره در استان ما برگزار شده ، که این برگرفته از نگاه دولت به هنر و اهالی هنر است.

معاون سیاسی اجتماعی استان خاطر نشان کرد : استان ما یکی از استان های مهم فرهنگی کشور است ،همیشه مورد توجه نظام و دولت بوده است . دولت سیزدهم نیز از لحاظ امکانات حامی استان وهنرمندان فاخر است . همچنین استانداری آذربایجان شرقی همیشه پشتیبان جشنواره ها و رویداد های فرهنگی بوده ،از لحاظ سخت افزاری نیز سعی کرده است نواقص را برطرف کند.

در پایان این مراسم از سه هنرمند استان ” آیت قنبری ” ، “وارطان واهرامیان ” و “وحید گل بوستانی ” تجلیل شد ، همچنین از موسسات و هنرمندانی که در این جشنواره حضور داشتند تقدیر شد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});