• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

این روز‌ها خودرو زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارد

  • کد خبر : 1355
  • 06 بهمن 1399 - 9:37
این روز‌ها خودرو زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارد

نبه گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه با نرخ کنونی ارز، قیمت خودرو‌های داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد، گفت: با افت قیمت ارز در هفته‌های گذشته، مشخص بود که دیگر نمی‌توان همچون ماه‌های گذشته به […]

نبه گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه با نرخ کنونی ارز، قیمت خودرو‌های داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد، گفت: با افت قیمت ارز در هفته‌های گذشته، مشخص بود که دیگر نمی‌توان همچون ماه‌های گذشته به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داد و این تصمیم شورای رقابت برای ثابت نگه داشتن قیمت خودرو درب کارخانه تاثیرات خوبی در بازار خودرو گذاشت، اما همچنان این بازار راکد است.

کاشانی نسب با بیان اینکه بیشترین کاهش قیمت‌ها برای خودرو‌های داخلی بود و خودرو‌های وارداتی هم کاهش چشمگیری داشت، بیان کرد: قیمت‌ها نسبت به یک تا ۲ ماه قبل بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت و این کاهش برای بازار خودرو‌های وارداتی نیز بود، یعنی خودرویی که با قیمت ۳ میلیارد خرید و فروش می‌شد به یک میلیارد و ۲۰۰، ۳۰۰ رسید، خودروی هایما که ۹۰۰ میلیون تومان بود اکنون به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال دیگر افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت. پراید ۱۳۱ از ۱۲۵ میلیون تومان به کمتر از ۱۰۰ میلیون یعنی حدود ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۱۷ میلیون تومان، تیبا از ۱۳۰ میلیون تومان به ۱۰۸ میلیون تومان رسیده است، قیمت پراید، سمند و پژو جا دارد که باز هم کاهش یابد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص خرید و فروش خودرو‌های چینی، گفت: اکنون خریدی برای خودرو‌های چینی نداریم و بیشتر فروشنده هستند. قیمت خودرو‌های چینی در ماه‌های گذشته آنقدر افزایش داشتند که این روز‌ها زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارند.

به گفته او، قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های چینی ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار است و هیچ متفاضی ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});