• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

پل شهر سرعین با رویکرد ترافیکی و گردشگری طی ۳ سال آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 136679
  • 19 اسفند 1402 - 16:00
پل شهر سرعین با رویکرد ترافیکی و گردشگری طی ۳ سال آینده افتتاح می‌شود
یازاکو - شهردار سرعین گفت: پل بزرگ شهر سرعین با هدف رفع گره ترافیکی هسته مرکزی شهر و ایجاد منطقه گردشگری در کمربندی شهر سرعین طی ۳ سال احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، صاحبعلی رام پیش از ظهر امروز در آئین کلنگ زنی پل شهر توریستی سرعین، اظهار کرد: این پل با اعتبار اولیه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و قرار است طی سه سال اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این پل در شمالغرب کشور جزو پل‌های کم نظیر است، افزود: اولین پل شهر توریستی سرعین با ارتفاع ۲۷ متر احداث می‌شود که جزو پل‌های خاص در منطقه است.

شهردار سرعین با اشاره به اینکه این پل رینگ کمربندی شهر را تکمیل می‌کند، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پل ترافیک هسته مرکزی شهر در ایام گردشگری به حداقل خواهد رسید.

رام ضمن تجلیل از خیرین شهر سرعین، گفت: در راستای اجرای سریع پل، خیرین منطقه زمین‌های مجاور پل را به شکل رایگان در اختیار شهرداری قرار دادند.

وی تاکید کرد: فاز اول پل طی یک سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات ادامه روند احداث پل تسریع یابد.

شهردار سرعین با اشاره به مشخصات فیزیکی پل، تاکید کرد: ۲۱۰ متر طول عرشه اصلی پل است که در سه فاز اجرا می‌شود و ۴۵۰ متر طول لوب این پل با ۹/۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر خواهد بود.

رام گفت: طی چند سال گذشته توسعه را در شهر سرعین شاهد بودیم که در همین راستا ۱۰ هزار متر مربع سنگ فرش خیابان در سال ۱۴۰۰ در کوتاه زمان اجرا شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه شهرداری سرعین ۱۳۰ میلیارد تومان بود که فقط ۴۰ میلیارد آن تحقق یافت اما اکنون میزان این بودجه در سال ۱۴۰۳ به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که قرار است ۱۰۰ درصد آن تحقق یابد.

شهردار سرعین در خصوص کمبود فضای سبز و پارک در این شهر گفت: مطابق برنامه‌ریزی در ادامه شاهد افتتاح پارک‌ها و فضای سبز در سرعین خواهیم بود.

وی گفت: علاوه بر بحث ترافیکی در پل شهر سرعین، رویکرد گردشگری نیز در این پروژه مطرح است و به زودی طرح آن نهایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});