• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد؛

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶.۷ درصد از مراکز درمانی بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 10902
  • 24 فروردین 1400 - 8:50
اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶.۷ درصد از مراکز درمانی بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و استقبال خوب از این طرح در سطح کشور و استان، اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد بخش خصوصی در کشور و ۹۶.۷ درصد نیز در استان، طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، وحید مجیدی در جلسه‌ی شورای اطلاع رسانی این اداره کل اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال برای حدود چهار هزار و ۱۷ بیمار خاص در استان هزینه شده است.

وی بیان اینکه در حال حاضر یک هزار پزشک در مطب خصوصی نسخه‌ی الکترونیکی صادر می کنند، افزود: بیمه سلامت مشوق هایی مبنی بر پرداخت بیشتر حق نسخ به پزشکانی که از این طرح استفاده می کنند، در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: مشکلات فنی نسخه نویسی الکترونیکی تا حدود زیادی رفع شده است و تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی از بهمن ماه اجرای این طرح را شروع کرده اند و در حدود ۷۰۰ مرکز دانشگاهی نسخه پیچی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: از توقف آزمون وسع به خاطر شرایط کرونایی خبر داد و گفت: بیمه سلامت هزینه داروهایی را که به تایید ستاد ملی کرونا رسیده است، پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست های کلی، چاپ دفترچه‌ی کاغذی به تدریج حذف می شود و از ماه آینده دفترچه ها به صورت سیستمی تمدید خواهد شد و از مرداد ماه هیچ نسخه‌ی کاغذی حتی در درمانگاه ها پذیرش نمی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});