• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

۹۸.۹درصد خانوارهای آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی برخوردار هستند

  • کد خبر : 11807
  • 31 فروردین 1400 - 14:30
۹۸.۹درصد خانوارهای آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی برخوردار هستند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: درصد برخورداری خانوارهای استان از گاز طبیعی در استان به ۹۸.۹ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدرضا رهنمای توحیدی روز سه شنبه اظهار کرد: بر این اساس تعداد مشترکان گاز طبیعی در آذربایجان شرقی به بیش از یک میلیون و ۶۷۵هزار و ۵۷۳ مشترک رسیده و اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۷.۸ درصد خانوار روستایی در استان از این گاز بهره مند هستند.  
وی همچنین افزود: سال گذشته با اجرای ۹۸۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۱۲هزار و ۳۶۲ علمک گاز، گام مهم در آبادانی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط آذربایجان شرقی برداشته شده است.
رهنمای توحیدی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار کرد: صنعت گاز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در استان، با تأمین جریان گاز مصرفی تولید کنندگان داخلی، بخش های صنعتی و کشاورزی و ارائه بسته های حمایتی در این بخش، به شعار سال و تحقق منویات مقام معظم رهبری، جامه عمل خواهد پوشاند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال با تمام توان و بکارگیری راهکارهای نوین علمی و فنی و برنامه ریزی های مدون، تمام اهداف و چشم اندازهای سال ۱۴۰۰ مبنی بر اتمام گازرسانی در استان و حفظ و نگهداری سرمایه های ملّی کشور را تحقق بخشیدیم و در استمرار خدمت رسانی صادقانه به مردم شریف استان تلاش خواهیم کرد.

رهنمای توحیدی همچنین با بیان آمار و گزارش حوادث سال گذشته، گفت: در پی وقوع ۲۴۷ حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین گاز استان، ۵۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۶ نفر با مصدومیت جدّی روبرو شدند که نسبت سال ۹۸، رشد ۴۷.۳۶ درصدی در میزان فوتی ها را داشتیم.
وی در تشریح علل و آمار حوادث ناشی از گاز در سال ۹۹ اظهار کرد: کماکان نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش به تعداد ۸۶ مورد و نشت از شیلنگ گاز به علت بریدگی و پوسیدگی شیلنگ به تعداد ۴۹ مورد، بیشترین علل حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار و عدم نصب اصولی دودکش به تعداد هشت مورد از علل حوادث ناشی از گازگرفتگی می باشد.
رهنمای توحیدی توضیح داد: بیشترین تعداد حوادث در مرکز استان مربوط به اداره گاز منطقه ۲ با ۲۷ مورد و مناطق سه و چهار با ۲۱ مورد و در شهرستان ها، مربوط به مراغه با ۲۲ مورد و سراب با ۱۷ مورد است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});