• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
1
سلسله نشست‌های "کتاب ماه" برگزار شد؛

سعدی، اسطوره شعر فارسی

  • کد خبر : 144651
  • 12 خرداد 1403 - 14:15
سعدی، اسطوره شعر فارسی
یازاکو - سلسله نشست‌های "کتاب ماه" با محوریت بررسی کتاب کلیات سعدی با حضور اساتید و دوستداران ادبیات در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، در این نشست، ناصر علیزاده، استاد دانشگاه شهید مدنی تبریز، به بررسی آثار و اشعار سعدی پرداخت. وی اظهار داشت: وقتی از سعدی حرف می‌زنیم، ذهن‌ها به سمت گلستان یا بوستان می‌رود. آثار او بر بستر اخلاق مدار ما ایرانی‌ها شکل گرفته و یادگیری از آثار و پندهای او در زندگی روزمره جزء فرهنگ ماست.

وی ادامه داد: سعدی دارای استعداد بی‌نظیری در غزل سرایی بوده است و شعر و مخصوصاً غزل با وجوداو به اوج رسیده است. هر کس بعد از او و حافظ آمده محکوم به فنا شده است، زیرا انتظارات ادبی جوامع بیشتر شده و با وجود شعرای برجسته‌ای مانند سعدی و حافظ، سایر شاعران چندان به چشم نمی‌آیند.

سعدی در جهان

غلامرضا عربی نژاد، دبیر این جلسه، افزود: کتاب‌های سعدی در کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها ترجمه شده و تاثیر بسزایی بر نویسندگان و شعرای غرب گذاشته است. سعدی به عنوان یک اسطوره ادبی شناخته شده است.

وی تاکید کرد: سعدی پدیده‌ای در تاریخ ادبیات ایران است که باید به آن ارزش داده و آثارش را مطالعه کرده و ارزشمندی آن را درک کرد.

در این نشست، دوستداران ادبیات با قرائت اشعار و غزلیات سعدی به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آثار این شاعر بزرگ ایرانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});