• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
4

نقد و بررسی “قولچاق”

  • کد خبر : 144936
  • 16 خرداد 1403 - 9:39
نقد و بررسی “قولچاق”
یازاکو - اولین برنامه «مدیوم» موسسه تبریزشناسی با محوریت نقد و بررسی روانشناختی فیلم قولچاق، اثر زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد، با حضور عوامل فیلم و کارشناسان و صاحب نظران در کافه کتاب شمع سوزان تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فیروز عاقلی، بازیگر فیلم “قولچاق” در این نشست ضمن تشریح موضوع این اثر گفت: موضوع اصلی و اساسی در این فیلم که بارها نظر مخاطب را به خود جلب کرده است، موضوع عشق است.

وی با بیان اینکه در تمرین ها با کارگردان به کرات درمورد عشق و ماهیت عشق صحبت کرده بودند، افزود: اولین سوال اصغریوسفی نژاد از من درمورد عشق و برداشت هایم از عشق بود، بنابراین در بیشتر سکانسها این اجازه داده شده است تا بازیگر نگرش خود نسبت به عشق و برداشت از فیلم را به طور بداهه بازی کند.

این‌ بازیگردر خصوص آمادگی های لازم برای سکانس های این فیلم گفت: برای اینکه عواطف و احساسات برای مخاطبین کاملا طبیعی و درست جلوه داده شود، کاملا خود را از لحاظ روحی برای سکانس های خاص آماده میکردم.

وی همچنین با بیان اینکه عشق در سکوت اتفاق می افتد نه هیاهو، ادامه داد: در بیشتر اوقات عشقی ماندنی است که ساکت و عمیق اتفاق بیفتد.

زندگی شریف، عشق شریف

صفا اصلانی، بازیگر فیلم “قولچاق” در تشریح مفهوم و هدف اصلی فیلم اظهار داشت: همه موجودات در جهان برای عشق و به دنبال عشق آماده و تجربه آن هستند، اما چگونه عشقی؟ به اعتقاد من هر انسانی اعم از زن و مرد باید شریف زندگی کند حتی درمورد عشق.

این بازیگر با تاکید بر هدف راستین این فیلم یعنی “عشق” افزود: اگر عشقی به صورت واقعی اتفاق بیفتد، هیچگاه مثل فیلم نیاز به سوال از شخص مقابل برای اطمینان از عشق نخواهیم داشت.

عشق ساختنی است، نه یافتنی!

نفیسه مهدوی، روانشناس و مدرس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی و نقد این فیلم به تحلیل علمی عشق و وضعیت کنونی جامعه جوانان پرداخت و گفت: عشق واقعی و علمی که مورد تایید باشد باید در طول زمان ساخته شود، وگرنه عشق یافتنی نیست و این یک تصور اشتباه است.

وی افزود: متاسفانه جامعه کنونی و مخصوصا قشر جوان معتقد به عشق های قبل ازدواج هستند، از همان نوع عشقی که اغلب اوقات بدون هدف و صرفا بر اساس احساسات آنی شکل می گیرند. درحالی که این جوانها باید از خود بپرسند عشق یا ازدواج چیست؟ آیا آمادگی پذیرش یک زندگی و مسئولیت و والد شدن را خواهیم داشت؟ پاسخ وضعیت را شفاف خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نسل های قبلی دقیقا برعکس نسل های جدید هستند، ادامه داد: پدران و مادران ما بدون در نظر گرفتن خواسته های قلبی خود و عملا بدون حق انتخاب وارد زندگی مشترک خود شدند که نتیجه آن پرورش فرزندانی با کمبود عاطفه کنونی است.

وی همچنین با بررسی نقش هنر و به خصوص تئاتر و سینما در سلامت روح و روان انسان، بر افزایش سرمایه گذاری در عرصه های هنری تاکید ورزید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});