• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
4

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 145523
  • 22 خرداد 1403 - 10:00
پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز چهارشنبه تا عصر شنبه هفته آینده، بارش های رگباری و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد امیدفر، روز سه شنبه با بیان اینکه در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین اطلاعات هواشناختی، فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، غرش آذرخش و بروز مه می شود.

وی با اشاره به احتمال برخورد آذرخش، اظهار کرد: برای پیشگیری از این اتفاق و حادثه، مردم در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای، اختلال در تردد های جاده ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک و محصولات زراعی و باغی وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});