• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
5

۸۰ کارخانه سرب و روی خریدار مواد معدنی مجتمع معدنی انگوران هستند

  • کد خبر : 145698
  • 23 خرداد 1403 - 14:15
۸۰ کارخانه سرب و روی خریدار مواد معدنی مجتمع معدنی انگوران هستند
یازاکو - مدیرعامل مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ کارخانه فرآوری سرب روی، خریدار مواد معدنی این معدن هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، عارف باقری به مناسبت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این مجتمع یکی از معادن کشور با سابقه تاریخی در زمینه بهره‌برداری است افزود: شکل نوین استخراج از این معدن به اواخر دهه ۴۰ خورشیدی باز می‌گردد.

وی اضافه کرد :معدن انگوران در نوع خود از بزرگترین معادن خاورمیانه و از پرعیارترین کانسارهای روی و سرب جهان به شمار می‌آید.

این مسئول ظرفیت تولید این معدن را سالانه ۷۰۰ هزار تن اکسید سرب و روی مخلوط و سولفوره سرب اعلام کرد و گفت: این میزان تولید برای کارخانه‌های تولید شمش سرب و روی به کار گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت استخراج از معدن سرب و روی انگوران به ۲صورت روباز و و زیرزمینی انجام می‌گیرد و معدن سنگ آهن صاحب سقز زیر مجموعه این مجتمع معدن می‌باشد.

مدیرعامل مجتمع معدنی انگوران زنجان به اقدامات شاخص زیست محیطی مجتمع نیز اشاره کرد و گفت: احیای هفت هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، ساخت ۶ بند آبگیر در مسیر ۲ رودخانه منتهی به معدن با هدف کنترل رسوبات و آبخیزداری، حمایت از گونه بومی قوچ ارمنی، تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب مجتمع به سیستم پایش آنلاین و اجرای سیستم مدیریت سبز و مدیریت پسماند را از جمله برنامه‌های مهم‌ این بخش اعلام کرد.

وی یادآور شد: مجتمع معدنی انگوران اولین معدن دارنده پروانه گردشگری معدنی ژئوتوریسم در ایران است.

معدن سرب روی انگوران در استان زنجان و حدود ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر زنجان در ۳۰ کیلومتری شمال غرب شهر دندی از توابع شهرستان ماهنشان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});