• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
4

بازسازی شبکه آبرسانی تبریز از وزارت نیرو پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 145805
  • 24 خرداد 1403 - 12:00
بازسازی شبکه آبرسانی تبریز از وزارت نیرو پیگیری می‌شود
یازاکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرسودگی و هدررفت آب در شبکه آبرسانی تبریز و ضرورت بازسازی این شبکه، تاکید کرد که این موضوع به صورت جدی از وزارت نیرو پیگیری و در یک زمان‌بندی مشخص عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، جبارعلی ذاکری در جلسه کارگروه انرژی و آب استان، با اشاره به گزارش شرکت آب و فاضلاب در خصوص وضعیت تامین آب شرب، گفت: استفاده از روش‌ها و تجهیزات روز برای شناسایی هدررفت آب در طول شبکه آبرسانی می‌تواند تا حد قابل توجهی از آسیب‌های شبکه و بروز مشکل در تامین آب شرب جلوگیری کند.

وی بر پیگیری جدی تکمیل رینگ شرقی آبرسانی شهر تبریز، بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی ستارخان و آزادگان تا پایان تیر ماه و توجه جدی به مدیریت مصرف آب در شهرهای دارای تنش آبی به‌ویژه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی تاکید کرد.

ذاکری با اشاره به کاهش بارش باران در ۵ شهرستان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: برای مناطقی که سطح آب‌های زیرزمینی در آنها کاهش یافته، راهکارهای بلندمدت برای تغذیه مصنوعی و سایر روش‌های عملیاتی پیش‌بینی شود.

در این جلسه گزارش وضعیت بارش استان از ابتدای سال جاری و گزارش وضعیت سدهای استان ارائه شد؛ براساس این گزارش از ابتدای سال جاری، ۲۵۱.۶ میلی‌متر بارش در استان گزارش شده که ۲۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و ۸.۶ درصد نسبت به طولانی‌مدت کاهش داشته است.

در این جلسه همچنین روند اجرای رینگ‌های جنوبی و شرقی آبرسانی شهر تبریز بررسی شد؛ رینگ جنوبی به طول ۲۷ کیلومتر شامل مخازن ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ است که ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آستانه بهره‌برداری است؛ مطالعات رینگ شرقی نیز به طول ۱۸ کیلومتر به اتمام رسیده و عملیات اجرایی اتصال مخزن آب باسمنج به مخزن باغمیشه در حال شروع است.

تنش آبی ۸ شهر استان حل شده و در حال حاضر ۶ شهر استان شامل تبریز، مرند، هادی‌شهر، سهند، هوراند و قره‌آغاج دچار تنش آبی هستند که در این شهرها، ضمن دعوت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب، تمهیدات لازم برای مدیریت دوره اوج مصرف پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});